خبرگزاری کار ایران

احمدی مقدم:

پلیس هیچ قرارداد خارجی ندارد

پلیس هیچ قرارداد خارجی ندارد
کد خبر : ۱۰۸۴۲۵

امروز نرخ کشف جرم در پلیس فتا که بیش از دو سال از تاسیس آن نمی‌گذرد بسیار بالا است و این قدرت کشف از کشورهای مطرح دنیا نیز بیشتر است / امروز سلاح‌های نیروی انتظامی صد درصد داخلی است اگرچه در خصوص فناوری رایانه‌های خارجی باشد چرا که تنها دو یا سه کشور سرورهای رایانه‌ها را تولید می‌کنند.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی جلب اعتماد نسبی مردم را مهم‌ترین دستاورد پلیس در طول ۸ سال گذشته اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجیزات اظهار داشت: دستاورد علمی در گرو سرمایه گذاری است و کشور ما دارای خیل عظیم دانشمندان است که باید از آن‌ها حمایت شود. تجربه نشان داده است هر‌گاه از تجربه داخلی استفاده کنیم موفق خواهیم شد.

وی ادامه داد: در آزمایشات DNA و اثر انگشت هر کجا کشورهای خارجی ما را همراهی نکردند شرکت‌های داخلی به خوبی با ما همراه شدند.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه بخش مبتکران و مخترعان یکی از ابتکارات این نمایشگاه است تاکید کرد: این بخش نیازمند توجه بیشتری است و خوشبختانه امسال حضور این افراد نیز بسیار خوب بود. ضمن اینکه شرکتهای خارجی نسبتاً زیادی نیز در این نمایشگاه حاضر شدند و هدف ما مقایسه تولیدات داخلی و خارجی است.

احمدی مقدم خاطر نشان کرد: پلیس هیچ قرارداد خارجی ندارد و در حوزه نرم افزاری صد درصد تولیدات در داخل کشور انجام می‌شود و ممکن است در مسئله سخت افزار یک قطعه از خارج وارد شود.

وی در مورد طرحهای پلیس برای پیش بینی جرایم نیز گفت: ابتکار عمل دست مجرم است چرا که روش جرم هر روزه تغییر می‌کند و ما امروز قدرت این را نداریم که ابتکار مجرم را فاش کنیم چرا که این امر محال است اما با افزایش فناوری و قدرت پلیسی توانستیم جرایم خشن را کاهش دهیم.

به گفته وی امروز در حوزه انگشت نگاری، بیومتریک و عنبیه پلیس دستاوردهای بسیار خوبی را دارد و مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی بسیار خوب عمل می‌کند.

رئیس پلیس کشور ادامه داد: امروز نرخ کشف جرم در پلیس فتا که بیش از دو سال از تاسیس آن نمی‌گذرد بسیار بالا است و این قدرت کشف از کشورهای مطرح دنیا نیز بیشتر است.

احمدی مقدم در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه نمره وی به نیرو‌هایش در طی این ۸ سال چند است، اظهار داشت: در هر استان که می‌رویم ۳ هزار مولفه را با ۲۰۰ بازرس ارزیابی می‌کنیم و بر اساس آخرین ارزیابی‌ها، میانگین نمره پلیس ۸۴ از ۱۰۰ است. البته ممکن است میزان رضایت پلیس در هر شهرستان متفاوت باشد چرا که مجرمان در برخی از شهر‌ها ممکن است اقدام به جولان دادن کنند.

وی مهم‌ترین دستاورد پلیس در ۸ سال گذشته را اعتماد نسبی مردم به پلیس عنوان کرد و در مورد تجهیزات پلیسی گفت: امروز سلاح‌های نیروی انتظامی صد درصد داخلی است اگرچه در خصوص فناوری رایانه‌های خارجی باشد چرا که تنها دو یا سه کشور سرورهای رایانه‌ها را تولید می‌کنند.

احمدی مقدم از راه اندازی سامانه ب تی اس داخلی بیسیم‌های پلیس خبر داد و افزود: تا چندی قبل که سیستمهای بیسیم آنالوگ بود این تجهیزات از صنایع دفاع تامین می‌شد اما امروز نیروی انتظامی با کمک دانشمندان ایرانی در حال ساخت بیسیم‌های دیجیتال است تا این فناوری نیز بومی شود. همزمان با نصب نخستین شبکه مراسم رونمایی آغاز می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز