خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده نیروی انتظامی:

وضعیت احساس امنیت در ایران مطلوب است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۷۲۰

«یکی از دلایل موفقیت ما در طول این سالها همکاری خوب مردم با پلیس بوده است. / آمارها نیز نشان می‌دهد امنیت و احساس امنیت وضعیت مطلوبی در کشور دارد و احساس امنیت در کشور نسبت به کشورهای همسایه و غیر همسایه بهتر است.»

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: آمارها نشان می‌دهد امنیت و احساس امنیت در کشور وضعیت مطلوبی دارد و نسبت به کشورهای همسایه و غیر همسایه نیز بهتر است.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاحیه قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت امروز با حضور سردار حسین اشتری جانشین فرمانده نیروی انتظامی، سردار سید حسن بتولی رئیی پلیس آگاهی نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان این نیرو در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد.

سردار حسین اشتری جانشین فرمانده نیروی انتظامی در سخنانی اظهارداشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند ایجاد امنیت از وظایف نیروی انتظامی است و ما نیز معتقدیم که هم خواسته مقام معظم رهبری است و هم خواسته مردم را برآورده کنیم و بتوانیم موضوع سرقت که روند رو به رشدی داشته را متوقف و به سمت کاهش ببریم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در سالهای اخیر در مبارزه با جرایم، توفیقات خوبی داشته است و در موضوعاتی که در حوزه جرم تعریف شده موفقیت‌های خوبی برای کشف جرم داشته است و تنها موضوع نگران کننده برای ما سرقت‌های خرد بوده است و در همین مقطعی که در ۱۴ استان هدف که اقدامات خود را انجام داده‌ایم آمارها نشان می‌دهد که ۱۵ تا ۲۰ درصد سرقت کاهش داشته است.

سردار اشتری افزود: امیدواریم با عملیاتی شدن قرارگاه، جرائم نسبت به گذشته کاهش پیدا کند و فضایی ایجاد کنیم تا مردم در جامعه احساس امنیت بیشتری کنند و آمارها نیز نشان می‌دهد امنیت و احساس امنیت وضعیت مطلوبی در کشور دارد و احساس امنیت در کشور نسبت به کشورهای همسایه و غیر همسایه بهتر است اما به این حد قانع نیستیم و معتقد هستیم مردم شریفمان مستحق این هستند که ضریب امنیت را برای آنها بالاتر ببریم و از آن طرف مجرمین و بزهکاران بدانند نمی‌توانند از دستان پلیس دور باشند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: نیروی انتظامی در مرحله اول از داشته‌های خود میخواهد در این امر بیشترین استفاده را کند که بررسی کشف علمی جرم، اقدامات فنی، اقدامات اطلاعاتی و قضایی است که در حول این محورها در داخل از ظرفیت ناجا استفاده می‌کنیم که این کار شروع شده است و امروز برای برخورد با مجرمین شاید دیگر روش‌های سنتی برای پلیس پاسخگو نخواهد بود و با توجه به آزمایشگاه‌های پیشرفته در پلیس و افسران مجرب و توانمندی‌های فنی و سایبری بتوانیم خیلی راحت‌تر مجرمین را شناسایی کرده و کشف جرم داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در بعضی از استانها که آزمایشگاه‌ها و دستگاه‌های فنی بکار گرفته ایم خیلی راحت تر جرم را شناسایی کرده‌ایم و این روند رو به رشد است و از تکنولوژی روز استفاده می‌کنیم و در پایان سال گزارش می‌دهیم و این خبر خوش را به مردم بدهم که امروز نیروی انتظامی با قاطعیت و شدت و اتاق فکر و استفاده از نخبگان تلاش می‌کند ظلم را در کشور کاهش دهد.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: یکی از دلایل موفقیت ما در طول این سالها همکاری خوب مردم با پلیس بوده است و ان‌شاالله این روند ادامه خواهد داشت و باید اقدامات پیشگیرانه خود را افزایش دهیم و به دنبال این باشیم زمینه‌ای برای سرقت بوجود نیاید و لازمه آن این است که همه دستگاه‌ها، ائمه محرتم جمعه و جماعات و فرهیختگان پلیس را یاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز