خبرگزاری کار ایران

اظهارات مخالفان و موافقان استفساریه ماده ۷۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۲۴

برای پیشبرد اهداف کار نمایندگان نیاز نیروی انسانی متخصص داریم که خوشبختانه این اتفاق افتاده که عده‌ای از بدنه دولت مامور شوند در راستای وظایف نمایندگی به نمایندگان کمک کنند. این افراد می‌توانند به مشاور و مشورت‌دهنده نیز به کار گرفته شوند.

کاتب، ‌ میرمحمدی، ‌ اسفنانی و لاهوتی با عنوان مخالفان و موافقان استفساریه تبصره ماده ۷۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس اظهارات خود را بیان کردند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مخالفت با طرح دو فوریتی استفساریه تبصره ماده ۷۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: اگر این طرح دو فوریت آن به تصویب مجلس برسد باید بلافاصله در روز پنجشنبه یا شنبه مجلس تشکیل جلسه داده و باید به آن رسیدگی کند در حالی که نباید این کار کرد که هیات رییسه مجبور نشود خلاف ایین‌نامه عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر فوریتی برای این طرح وجود ندارد، گفت: اگر مشکل اعضای هیات علمی دانشگاه است باید بگوییم براساس آنچه که در ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری امده است شامل هیات علمیه دانشگاه‌ها هم می‌شود.

محمدعلی اسفنانی نماینده فریدن در موافقت این طرح گفت: علت دو فوریت یا فوریت این طرح این است از نیروهای که متخصص هستند مامور شوند کمک فکر دهند.

وی تصریح کرد: استفساریه سوالی است که ابهام را برطرف می‌کند بنابراین فوریت آن ضرورت دارد تا به آن رسیدگی شود.

میرمحمدی نماینده گلپایگان با اشاره به ماده‌ای آیین‌نامه مجلس در مخالفت این طرح گفت: این طرح باید مشخص کند که چه فرصتی در حال از دست رفتن است که ما مجبور هستیم که دو فوریت آن را بررسی کنیم.

وی افزود: نمایندگان نباید در هر موردی به دنبال دو فوریت بوده و آن را تسریع دهند در این صورت حساسیت‌ها از بین می‌رود.

لاهوتی نماینده لنگرود نیز در موافقت این طرح با اشاره به اصلاحی که در آیین‌نامه انجام شده است، گفت: برای پیشبرد اهداف کار نمایندگان نیاز نیروی انسانی متخصص داریم که خوشبختانه این اتفاق افتاده که عده‌ای از بدنه دولت مامور شوند در راستای وظایف نمایندگی به نمایندگان کمک کنند. این افراد می‌توانند به مشاور و مشورت‌دهنده نیز به کار گرفته شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز