خبرگزاری کار ایران

جلالی در پاسخ به تذکرات رسایی و میرمحمدی:

پیش شرطی برای حضور هیات پارلمانی اروپا مطرح نبوده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۹۰

در تماسی که با آقای محمد جواد لاریجانی داشتیم، ایشان گفتند که کسانی که جرمی مرتکب شده اند و دستگاه قضایی به آن رسیدگی کرده است و پس از طی مجازاتهای خود آزاد شده‌اند، دیگر دلیلی ندارد که ممانعتی برای آنها ایجاد کرد

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را در مورد حواشی ملاقات‌های هیات دیپلماتیک اتحادیه اروپا ارائه کرد.

به گزارش خبرنگارایلنا، کاظم جلالی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در توضیح به تذکرات رسایی و آقا محمدی ابراز کرد: در سفر این پارلمان چند نکته را باید مد نظر داشت. نخست اینکه آخرین سفری که گروه پارلمانی ایران به اروپا داشته است به ۶ سال پیش باز می گردد و این در حالی است که مقرر شده بود همه ساله یک سفر از سوی ما و یک سفر نیز از سوی آنها انجام شود و با توجه به اینکه موضوع ایران یک موضوع خاص است، پارلمان اروپا یک گروه پارلمانی مخصوص ایران تشکیل داده‌اند.

وی ادامه داد: در ۶ سال گذشته هیئت پارلمان اروپا شرایط و پیش‌شرط هایی برای حضور در ایران قرار می‌دادند، اما ایران هیچ گاه پیش شرطها را نمی پذیرفت.

جلالی خاطر نشان کرد: سال گذشته قرار شد که هیئت پارلمان اروپا سفری به ایران داشته باشد، اما با سنگ اندازیها و مداخلات صهیونیست‌ها و تندروهااین سفر لغو شد.

وی در خصوص هماهنگی های مجلس برای حضور و دیدار های کمیته پارلمان اتحادیه اروپا عنوان کرد: وزیر‌خارجه به ما گفت که هیچ پیش شرطی برای آمدن این هیئت نپذیرفته‌ایم و در جلسه هماهنگی سفر آنها نیز من و آقای بروجردی به نمایندگی از مجلس دو نماینده از وزارت اطلاعات و نماینده وزارت خارجه حضور پیدا کردیم و هماهنگیهای لازم را انجام دادیم.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: ما با عنوان مجلس با هر گونه دیدار بغیر از مسئولان کشوری مخالفت کردیم و در تماسی که با آقای محمدجواد لاریجانی داشتیم ایشان گفتند که کسانی که جرمی مرتکب شده اند و دستگاه قضایی به آن رسیدگی کرده است و پس از طی مجازاتهای خود آزاد شده‌اند دیگر دلیلی ندارد که ممانعتی برای آنها ایجاد کرد، زیرا این افراد آزادند هر چند چون این هیئت میهمان مجلس محسوب می شود، خود مجلس نیز اختیار برنامه ریزی برای دیدارهای آنها را دارد.

وی افزود: آقای بروجردی ریئس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باید تمهیدی بیاندیشد که هیئت پارلمانی اروپا در سفارتهای خارجی دیداری نداشته باشد و مجلس شورای اسلامی همه اقدامات خود را در این خصوص انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز