خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در اخطار قانون اساسی:

راه افتادن طوفان‌های نمک نتیجه بی توجهی به خشک شدن دریاچه ارومیه است

کد خبر : ۱۱۴۸۲۹

در رابطه با احیا و نجات تالاب ها و دریاچه های ایران اسلامی به ویژه دریاچه ارومیه که ۸۵ درصد آن خشک شده متأسفانه اقدام مؤثری انجام نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از بی توجهی به خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: خشک شدن این دریاچه تبعات بسیاری برای کشور به همراه دارد.

به گزارش ایلنا، نادر قاضی‌پور، در اخطار اصل ۵۰ قانون اساسی، گفت: در رابطه با احیا و نجات تالاب ها و دریاچه های ایران اسلامی به ویژه دریاچه ارومیه که ۸۵ درصد آن خشک شده متأسفانه اقدام مؤثری انجام نشده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر اقدام عاجلی در خصوص جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه صورت نگیرد این دریاچه از بین می رود.

وی افزود: خشک شدن دریاچه ارومیه و بی توجهی به آن تبعات بسیار بدی برای کشور از جمله راه افتادن طوفان نمک به دنبال دارد.

باهنر در پاسخ به اخطار قاضی پور گفت: این نوع اخطارها در پایان جلسه باید مطرح می شد اما شما از فرصت استفاده کردید و آن را مطرح کردید اشکالی ندارد، مسئله خشک شدن تالاب ها و دریاچه ها در سراسر کشور یک نگرانی جدی بین مردم و مسئولان را رقم زده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت یازدهم برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه اقداماتی را شروع کرده و ما نیز به عنوان عضوی از مجلس اعلام آمادگی برای کمک به دولت برای پیشبرد اهداف نظام در این خصوص کرده ایم تا این مشکل که به بحران بدل شده هر چه سریع تر رفع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز