خبرگزاری کار ایران

خجسته به ایلنا خبر داد:

بررسی قانون تشکیل اتحادیه شهرداری‌های کشور در کمیسیون شوراها

کد خبر : ۱۰۶۸۰۵

در بررسی این طرح اختیارات سازمان‌ها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها براساس آنچه بیان شده به اتحادیه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارائه می‌شود که اعضای کمیسیون شورا‌ها با این مسئله مخالفت کرده‌اند.

رئیس کمیسیون شورا‌ها در مجلس نهم از مخالفت اعضای این کمیسیون با واگذاری اختیارات دهیاری‌ها و شهرداری‌ها به اتحادیه این سازمان خبر داد.

امیر خجسته رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا در خصوص مسائل مورد بررسی در این جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: اعضای کمیسیون شورا‌ها به بررسی طرح تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها و بهیاری‌ها پرداختند.

وی افزود: شهرداری‌ها و بهیاری‌ها با این نهاد مردمی و پیرامون ارتباط مردم با حاکمیت از وظایف متنوع و گسترده‌ای برخوردار هستند که این تنوع کاری باعثشده تا نیاز به همگرایی و آموزش‌های نوین و بهره‌مندی از تجارب دیگر کشور‌ها را در اولویت قرار دهند.

خجسته وجود نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها را یکی از اساسی‌ترین مسائل برای پیشرفت در روال اجرایی هر سیستم اداری عنوان کرد و گفت: این موضوع که نظارت در هر دستگاهی به صورت هدفمند وجود دارد امری مطلوب است و امیدواریم اتحادیه‌ها رویکردی ویژه به این مسئله داشته باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس نهم جداسازی امور حاکمیت از ساختار حکومت و دولت را خلاف قانون عنوان کرد و افزود: در بررسی این طرح اختیارات سازمان‌ها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها براساس آنچه بیان شده به اتحادیه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارائه می‌شود که اعضای کمیسیون شورا‌ها با این مسئله مخالفت کرده‌اند.

وی با اشاره به یکی از موارد مطرح شده در این طرح یادآور شد: یکی از مواد موجود در این طرح این بود که سازمان دهیاری و شهرداری‌ها تمام اختیارات خود را به اتحادیه شهرداری‌ها و دهیاری کشور واگذار می‌کند.

به گفته خجسته پس از بررسی‌های موجود مقرر شد تا موضوع به شکل مراعا مانده و جهت بررسی‌های تخصصی به کارگروه ویژه ارجاع شود و کمیته شورا‌ها و مدیریت شهری این موضوع را بررسی کند و نتایج نهایی را به صورت کار‌شناسی شده به کمیسیون شورا‌ها ارجاع دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز