خبرگزاری کار ایران

مدیرجهاد کشاورزی ساری اعلام کرد:

تولید 900 تن سویا در ساری

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۶۶۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: سال گذشته 912 تن سویا در این شهرستان تولید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،رضا پورفلاح اظهار کرد: برای توسعه کشت و تولید دانه های روغنی و دستیابی به خودکفایی در تولید روغن و عدم نیاز به واردات، پیش بینی می شود امسال 800 هکتار اراضی شهرستان ساری سویا کشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به کشت 530 هکتاری سویا در این شهرستان در سال قبل، ادامه داد: با توجه به شرایط جوی و بارندگی های مناسب امسال، کشت این محصول با رشد 51 درصدی انجام می شود.

وی با بیان اینکه محصول سویا و تناوب زراعی این محصول بیماری ها و آفات را کاهش داده و استفاده از علفکش های قبل کشت ضروری است، استفاده از دستگاه های خطی کار برای کشت و کولتیواتور برای وجین را توصیه کرد.

پورفلاح میزان تولید سویای پارسال این شهرستان را 912 تن با متوسط عملکرد یک هزار و 720 کیلوگرم در هر هکتار عنوان کرد و افزود: قیمت خرید تضمینی امسال سویا 38 هزار و 523 ریال با 2 درصد ناخالصی و 12 درصد رطوبت تعیین شد.

وی بیان کرد: اولین کاشت سویا امسال در این شهرستان در 2.5 هکتار و از نوع رقم jk در روستای امره از توابع مرکز جهاد کشاورزی هولار پایان فروردین ماه انجام شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز