خبرگزاری کار ایران

رئیس اوقاف شهرستان ساری خبرداد:

سنددار شدن بیش از هفت هزار رقبه ساری تا پایان سالجاری

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۲۸۸

رئیس اوقاف شهرستان ساری از سنددار شدن بیش از هفت هزار رقبه تا پایان سالجاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، حجت الاسلام علی سلطانی امروز صبح در جلسه شورای اداری شهرستان ساری با محوریت دهه مقدس وقف با مهم بر شمردن فریضه وقف اظهار کرد: وقف از احکامی است که دین اسلام، این حکم مهم را امضاء کرده است.

وی با اعلام اینکه 40 هزار نفر مستقیم زیر مجموعه اوقاف ساری هستند،افزود: امسال از 130 مبلغ در بقاع متبرکه ،مساجد و تکایا این شهرستان بهره گیری شده است.

رئیس اوقاف شهرستان ساری با بیان اینکه امسال برای عزداری سالار شهیدان بالغ بر 900 میلیون تومان از محل موقوفات هزینه شده است، افزود: 27 هزار و 393 رقبات در شهرستان ساری وجود دارد.

وی با بیان اینکه 258 امامزاده در ساری داریم، افزود: فعالیت عمرانی در 31 امامزاده ساری با 4 هزار و 500 متر مربع در حال انجام بوده که تاکنون 24 میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های عمرانی این اماکن هزینه شده است.

حجت الاسلام سلطانی ادامه داد: در حال حاضر عملیات ساخت و تعمیر بقاع متبرکه با متراژ 1700 متر مربع در حال انجام است که بیش از 12 میلیارد تاکنون برای این میزان هزینه شده است.

وی افزود:دستگاه بیهوشی وقفی به ارزش 1 میلیارد ریال روز گذشته تحویل بیمارستان امام خمینی ( ره) ساری شده است.

حجت الاسلام سلطانی با اعلام اینکه تا پایان امسال بیش از هفت هزار رقبه را سنددار می‌کنیم، افزود: اکنون بیش از 9 هزار رقبه استان دارای سند مالکیت هستند.

وی با اشاره به ساخت دربهای مسجد جامعه ساری از سوی اوقاف ساری گفت:تاکنون 90 میلیون برای ساخت این دربها هزینه شده است.

حجت الاسلام سلطانی ،طرح آرامش بهاری،ضیافت الهی،نشاط معنوی و بصیرت عاشورایی را از جمله اقدامات اوقاف ساری عنوان کرد و افزود: 1700 نفر با همکاری سازمان تبلیغات آموزش دیدند.

رئیس اوقاف شهرستان ساری گفت:متاسفانه بعد از 40 از سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز برخی از مساجد ما تولیت آنها مشخص نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز