خبرگزاری کار ایران

رئیس کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا و خاورمیانه تاکید کرد؛

لزوم راه اندازی سامانه ارتباطی مترجمان ناشنوایان در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۰۳۱

رئیس کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا و خاورمیانه به راه اندازی سامانه ارتباطی مترجمان ناشنوایان در استان مازندران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، محمد پرگر در مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان در سالن اجتماعات بهزیستی استان با تبریک فرا رسیدن هفته جهانی ناشنوایان "2 تا 8 مهر"با شعار مشارکت کامل با زبان اشاره! اظهار داشت:زبان اشاره ، ایجاد فرصت برابر و مشارکت کامل ناشنوایان در امور اجتماعی همانند افراد شنوا است.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ زبان اشاره در جامعه نهادینه شود افزود:بهزیستی به عنوان متولی رفاه و توانبخشی شما ناشنوایان نقش بسزایی در تبیین این فرهنگ دارد.

رئیس کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا و خاورمیانه با اعلام اینکه انجمن ناشنوایان استان تلاش می کند تا زبان اشاره را در استان ترویج دهد،گفت: رساندن پیام ناشنوایان به آحاد جامعه و مسئولین از ضروریات است.

وی به راه اندازی سامانه ارتباطی مترجمان ناشنوایان در استان تاکید کرد و افزود: هدف از ایجاد این سامانه برقراری ارتباط ناشنوایان با مردم و مسئولین است.

پرگر با بیان اینکه محرومیت و مظلومیت زیبنده ناشنوایان در جامعه نیست ،ادامه داد: چنانچه ناشنوایان نتوانند با آحاد جامعه ارتباط برقرار کنند سبب سرخوردگی آنان می شود.

وی به نقش اثر گذار رسانه ها در تبیین و ترویج فرهنگ زبان اشاره در جامعه اشاره کرد و گفت:ضرورت دارد به زبان اشاره ناشنوایان در جامعه احترام گذاشته شود.

رئیس کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا و خاورمیانه با بیان اینکه یادگیری زبان اشاره کمتر از ساختن مدرسه و مسجد نیست به یادگیری این زبان در جهت درک درست ناشنوایان تاکید کرد.

پرگر افزود:ناشنوایان از قابلیت و پتاسیل های زیادی برخوردار هستند بطوریکه افراد زیادی از این قشر نقش ارزنده ای را در جامعه ایفا می کنند.

وی خواستار کمک هزینه لوازم جانبی ناشنوایان نظیر سمعک و باتری ،کمک هزینه کاشت حلزون از سوی مسئولین شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز