خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

پتانسیل بسیار خوبی در معادن مازندران وجود دارد/اخطار به معادن و کارگاه های نا ایمن

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۹۴۳

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت:پتانسیل بسیار خوبی در معادن مازندران وجود دارد که اگر با رعایت اصول ایمنی همراه باشد شاهد وضعیت مطلوبی خواهیم بود.

به گزارش ایلنا از ساری ، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به همراه حسن غلامی مدیر روابط کار و روسای ادارات بازرسی کار، حراست و روابط عمومی اداره کل با حضور در معدن زغالسنگ سنام واقع در کیاسر، روستای سنام بازدید نمودند.

کامران اصغری در حاشیه این بازدید طی گفتگویی اظهار داشت: در سالهای اخیر بازدید از معادن با هدف بررسی وضعیت ایمنی شدت گرفته است.

اصغری خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تا کنون تعداد 30 بازدید توسط بازرسان کار از معادن زغالسنگ صورت گرفته است و همچنین تعداد 6 مورد بازدید مشترک با همراهی دستگاههای اجرایی مرتبط در راستای اجرای طرح بازرسی های هدفمند از کارگاههای پرخطر صورت گرفته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران رعایت استانداردهای لازم برای ایمنی معادن و کارگران و معدنکاران ضروری دانست و افزود: بازرسان کار در سطح استان در حال اجرای طرح بازرسی هدفمند از کارگاههای پرخطر هستند و تا کنون بازدیدهای زیادی را انجام داده اند.

وی ادامه داد: نواقص به صورت مکتوب به معادن و کارگاههای پرخطر ابلاغ می شود و کارفرما موظف به رفع نواقص می باشد و در غیر اینصورت طبق ماده 105 قانون کار، این اداره کل و ادارات شهرستانهای تابعه بدون هیچ اغماضی اقدام به پلمپ کارگاه های نا ایمن خواهد کرد همانطوریکه در سال جاری دو معدن در سوادکوه و نور طبق این ماده قانونی پلمپ گردیده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با اشاره به حادثه در معدن پرتو جوربند واقع در منطقه لاویج شهرستان نور تصریح کرد: متأسفانه در تماسهای مکرر بازرس کار شهرستان نور با بهره بردار معدن اعلام شده بود که معدن غیر فعال می باشد در حالیکه بنابر شواهد به صورت شبانه و با استفاده از اتباع غیر مجاز و پیمانکار فاقد صلاحیت و رعایت نکردن موازین ایمنی در حال کار بوده است که متأسفانه شاهد حادثه بوده ایم و دو تن از اتباع افغانی فوت و مصدوم شده اند.

وی ادامه داد: این معدن نیز با نظر بازرس کار و دستور مقام قضایی طبق ماده 105 قانون کار از ادامه فعالیت تا رفع نواقص ایمنی منع گردید.

اصغری افزود: پتانسیل بسیار خوبی در معادن مازندران وجود دارد که اگر با رعایت اصول ایمنی همراه باشد شاهد وضعیت مطلوبی خواهیم بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان بیان داشت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه روابط کار این اداره کل انجام شده و در حال انجام است که با این اقدامات هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان بوده و هستیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز