خبرگزاری کار ایران

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر مازندران:

حذف شرط سنی برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۳۰۹

براساس آیین نامه صندوق که حداقل مستمری پرداختی از دو سوم آخرین سطح درآمدی بیمه شده نباید کمتر باشد و اعمال تغییر در نحوه محاسبه مستمری بازماندگان مبلغ مستمری برخی از مستمری بگیران صندوق تا دو برابر افزایش داشته است.

بشیری مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان در نهمین جلسه شورای تعاون کار و رفاه اجتماعی که در دفتر مجمع نمایندگان استان برگزار گردید اظهار داشت: بر اساس قانون ساختارنظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و اصلاحیه آن، کلیه روستائیان، عشایر و کشاورزان بالای ۱۸ سال میتوانند به صورت اختیاری عضو این صندوق شوند و از مزایای بیمه های اجتماعی برخوردار شوند.

به گزارش ایلنا از ساری، بشیری ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۳ هزار خانوار روستایی استان عضو این صندوق هستند که ۶۰۵ خانوار از آنها به علت فوت و یا از کارافتادگی سرپرست خانوار مستمری بگیر این صندوق میباشند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان مازندران یکی از مهمترین اقدامات صندوق در سال ۹۳را حذف سقف سنی دانست و بیان کرد: با حذف شرط سنی ورود افراد به صندوق؛ کلیه روستائیان، عشایر و کشاورزان بالای ۱۸ سال میتوانند عضو این صندوق شوند. بشیری در ادامه افزود: با اجرایی نمودن بیمه اجتماعی کشاورزان غیر ساکن در روستا کلیه کشاورزانی که در روستا ساکن نیستند به شرط اشتغال در مشاغل ۲۳۰ گانه بخش کشاورزی و با تایید جهاد کشاورزی و نظام صنفی عضو این صندوق میشوند.

این مقام مسئول در ادامه یکی دیگر از اقدامات صندوق را تغییر در نحوه محاسبه مستمری بازماندگان عنوان نمود: براساس آیین نامه صندوق که حداقل مستمری پرداختی از دو سوم آخرین سطح درآمدی بیمه شده نباید کمتر باشد و اعمال تغییر در نحوه محاسبه مستمری بازماندگان مبلغ مستمری برخی از مستمری بگیران صندوق تا دو برابر افزایش داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز