خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی اموراقتصادی وتوسعه منابع انسانی استانداری مازندران :

لزوم تهیه شناسنامه اشتغال برای شهر و روستاهای مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۲۳۶

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری مازندران گفت: به دلیل عدم وجود شناسنامه اشتغال شهرها و روستاهای مازندران شناسنامه تک تک روستاها و شهرهای استان را در سال جاری برای برنامه ریزی بهتر در این زمینه تهیه کنیم.

به گزارش ایلنا،حسن خیریانپور عصر امروز در جلسه کارگروه تخصصی برنامه‌ریزی واشتغال استان مازندران، در سالن شماره یک استانداری، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این جلسه و اینکه شعار سال در دو مقوله تولید و اشتغال بامحوریت اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است می طلبد که همه مدیران با حساسیت و اهمیت و دقت در این جلسات شرکت کنند.

وی  به فعال شدن  جلسات کارگروه اشتغال استان به صورت استانی  تاکید کرد و افزود: افزایش مبلغ تسهیلات تبصره 26 یکی از مصوبات جلسه نخست بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی توسعه و منابع انسانی استانداری مازندران ضمن تاکید بر افزایش مشاغل خرد و خانگی با اعطای تسهیلات در قالب تبصره 26توسط کمیته امداد، بهزیستی و... گفت: از نمایندگان مجلس می خواهیم تا تبصره یاد شده  فراگیر تر از دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی  و مددجو یان آن شمولیت پیدا کند.

وی افزود: ضرورت برگزاری جلسه شورای اشتغال شهرستان ها و کمیته اشتغال در ادارات و پیگیری آن توسط دبیرخانه امری الزامی است.

خیریانپور، درادامه با تاکید بر اینکه شناسنامه اشتغال تهیه شود، گفت :ما باید آموزش های غیررسمی را برای افراد بیکار با محوریت اداره کل فنی و حرفه ای استان و با استفاده از همه ظرفیت ها با جدیت برگزار کنیم.

وی همچنین بر برگزاری جلسه ای با موضوع پیگیری طرح تکاپو خبر داد و گفت: در سال گذشته  حداقل 3هزار نفر از محل خود اشتغالی و مشاغل خانگی تسهیلات دریافت کردند  که باید به همین میزان از جمعیت بیکاران استان کم شود که یکی از مکانیزم های آن تامین اجتماعی است لذا تامین اجتماعی باید بر این موضوع ورود جدی پیدا کند.

خیریانپور  به اعطای 4هزار و 900میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک های استان اشاره کرد و ادامه داد: از این میزان 480میلیارد تومان آن در قالب بسته حمایتی رونق تولید بوده است  .

وی گفت: سال گذشته از محل تبصره 26کمیته امداد حضرت امام(ره) 2هزارو 730نفر تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی دریافت کردند که این تسهیلات از محل یاد شده در بهزیستی هم 957نفر بوده است.

خیریانپوربا بیان اینکه انتظارداریم با این میزان تسهیلات دریافتی جمعیتی از بیکاران استان کم شود،افزود: تمامی دستگاه ها اجرایی آمار عملکردشان را  دقیق مستند سازی کنند.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری مازندران ضمن قدردانی از عملکرد بانک های عامل استان در پرداخت تسهیلات خود اشتغالی و کارفرمایی گفت: عنوان شد  عملکرد بانک مسکن در پرداخت تسهیلات تبصره 26رضایت بخش نبوده لذا باید علت را در طی جلسه ای پیگیری کرد در حالی که عملکرد این بانک در پرداخت تسهیلات مسکن 810 میلیارد تومان و رضایت بخش بوده است.

خیریانپور به اقدامات دستگاه های اجرایی  در جهت ایجاد اشتغال اشاره کرد و اظهار داشت: پرداختی بهزیستی در این بخش ها 98درصد کمیته امداد 95درصد بوده  است که باید تا جلسه سوم این کارگروه به 100درصد برسد.

وی افزود:  سال گذشته از محل رونق بسته تولید 470 میلیارد تومام سهمیه مازندران لحاظ شد که ضرورت دارد این میزان سهمیه را در واحدهای تولیدی در جهت تولید و اشتغال  تزریق کنیم.

خیریانپور در ادامه ارتقای توان تولید، تامین مالی و سرمایه گذاری(داخلی و خارجی)، جذب توسعه و تعمیق تکنولوژی، تجارت خارجی و اشتغال و توانمند سازی نیروی کار از محورهای مهم در سالجاری عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز