خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه فرهنگیان کشور:

تربیت دبیران پژوهنده نهادینه می شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۵۸۸

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه فرهنگیان گفت:کشور درحال حاضر نیازمند معلمان پژوهش محور است .

رضا ساکی روز شنبه در مراسم اختتامیه همایش دانشگاه فرهنگیان کشور که در اردوگاه شهید رسولی برگزار شد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در شهرستان نوشهر ، اظهار داشت: پژوهش رکن اصلی هر دانشگاه است و میزان پژوهش نشانگر توانایی آن هاست.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در حوزه آموزش سبقه 100 ساله دارد ، افزود: اما در حوزه پژوهش تنها سه سال سابقه دارد و در این چند سال به دستاوردهای مهمی دست یافت.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه فرهنگیان کشور ، گفت: تمام زیر ساخت های لازم برای پژوهش از دانشگاه های موفق در این حوزه به دانشگاه فرهنگیان انتقال یافته است.

ساکی تصریح کرد: برای برقراری نظام پژوهانه ، حمایت از انتشار مقالات علمی ، حمایت از شرکت مدرسان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در همایش های علمی داخلی وخارجی ، امتیازات و تشویقی ها  بخشی از اقدامات دانشگاه فرهنگیان برای ایجاد تحرک در حوزه پژوهش بود.

وی اضافه کرد: معلمی شغل کارمندی نیست بلکه امری بسیار مهم و سخت است که بدون پژوهش راه به جایی نمی برد.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه فرهنگیان کشور یادآور شد : 10 واحد درسی پژوهشی در چارت تحصیلی دانشجویان این دانشگاه گنجانده شده است تا شاهد دبیران پژوهنده در آینده باشیم.

ساکی گفت: در سال 95 بیش از 300 مقاله علمی از سوی مدرسان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در مجلات علمی داخلی و خارجی منتشر شد که نسبت به سال های گذشته نشانگر رشد است.

وی افزود: برای اولین بار تولیدات دانشجویان  ومدرسان دانشگاه فرهنگیان در نمایشگاه دستاوردهای ملی به نمایش گذاشته شد تا راهی به سمت تجاری سازی مقالات گشوده شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز