خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی ونیروی انسانی استاندار مازندران

نبود مهارت مهمترین معضل جوانان جویای کار در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۶۶۸

بخشی از نرخ بیکاری مربوط به جویندگان کاری است که مهارت لازم را برای کسب فرصت های شغلی موجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، حسن خیریانپور عصر شنبه در نشست شورای اشتغال مازندران گفت: رفع بیکاری و حفظ اشتغال مهمترین دغدغه مسئولین در استان و کشور است.

خیریانپوردر این راستا تصر یح کرد: مازندران در پرداخت تسهیلات رونق تولید در بین 31 استان کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است واین نشان از پیگیری مسئولین و مدیران استان در جهت رفع بیکاری است.

وی با ابراز اینکه طی سالجاری بر اساس آمارهای ارائه شده شاهد کاهش بیکاری در مازندران بوده ایم افزود: باید از منابع و ظرفیت استان در رفع بیکاری نهایت بهره  برده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی ونیروی انسانی استاندار مازندران با تاکید بر راست آزمایی واحد های دریافت کننده تسهیلات تولید خبر از اشتغال پانصد و 68 نفر در این واحد ها داد و خاطرنشان کرد:سهم مازندران از تسهیلات بسته رونق تولید حدود چهار هزار و 700 میلیارد ریال است .

وی با انتقاد از ترویج و گسترش جوانان بیکار فارغ التحصیل در مازندران بدون مهارت در استان گفت: بخشی از نرخ بیکاری مربوط به جویندگان کاری است که مهارت لازم را برای کسب فرصت های شغلی موجود ندارد.

خیریانپور ابراز داشت: باید اداره کل فنی و حرفه ای برای افزایش مهارت آموزی این دسته از بیکاران ، مراکز خود را فعال تر کند و بیکاران را متناسب با نیاز بازار کار در کارگاههای مهارت آموزی ، آموزش دهد.

وی با انتقاد از اینکه  دستگاههای حمایتی و بانک ها  در جذب اعتبارات فعالیت قابل قبولی نداشتند گفت: لازم است این عوامل اجرایی در عملکردشان تجدید نظر و نسبت به جذب سریع این اعتبار تا قبل از پایان سال جاری اقدام کنند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز