خبرگزاری کار ایران

در راستای اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد؛

ایجاد یکصد مزرعه بزرگ پرورش ماهیان خاویاری در استان های شمالی کشور

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۳۸۵

یکصد مزرعه بزرگ پرورش ماهیان خاویاری در استان های شمالی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛ تفاهمنامه چند جانبه ای  با هدف حمایت از توسعه پرورش ماهیان خاویاری کشور،اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی وهمچنین حفظ و تثبیت ذخایر ملی  بین استانداری های شمال کشور و بنیاد مستضعفان  در استانداری گیلان منعقد شد.

  در نشستی  با حضور مهندس سعیدی کیا ریاست بنیاد مستضعفان ، ریاست سازمان شیلات کشور ، دکتر محمد علی نجفی استاندار گیلان ، دکتر ربیع فلاح  استاندار مازندران ، دکتر صادقلو استاندار گلستان   تفاهمنامه چند جانبه بین استانداری های گیلان ، مازندران و گلستان و  زیر مجموعه های تخصصی بنیاد مستضعفان شامل : بنیاد علوی ، شرکت مادر تخصصی کشاورزی و دامپروری بنیاد ،بانک سینا   و همچنین  سازمان شیلات ایران با هدف توسعه پرورش ماهیان خاویاری در کشور منعقد شد .
  مهمترین اهداف تفاهمنامه : توسعه پرورش ماهیان خاویاری ، ایجاد اشتغال و جذب فارغ التحصیلان در  عرصه تولید ، کاهش فشار صید ذخایر طبیعی از طریق تولید در مزارع پرورشی ، توسعه صادرات و تثبیت سهم بازار بین المللی کشور ، ارتقای توان فنی و کارشناسی متناسب با نیاز بخش خصوصی ، بستر های لازم برای انتقال دانش فنی   و... عنوان شده است
این گزارش موضوع تفاهمنامه و زمینه همکاری را ایجاد یکصد  مزرعه  پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت20تن گوشت و 500کیلوگرم خاویاربرای هر مزرعه توسط افراد حقیقی و حقوقی با حمایت امضاء کنندگان تفاهمنامه اعلام کرده که از طریق بانک سینا تا سقف 80درصد   اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه با سود متعارف و مصوب شورای پول و اعتبار بانک مرکزی تامین خواهد شد .
در این تفاهمنامه استانداری ها حمایت های حقوقی و اجتماعی قانونی و کمک به تامین زمین از طریق منابع طبیعی برای ایجاد مزارع  را بر عهده خواهند داشت.
همچنین در این تفاهمنامه  سازمان شیلات  و شرکت مادر تخصصی  کشاورزی و دامپروری بنیادمستضعفان  همکاری های لازم در مورد صدور مجوز ، انتقال تجارب فنی و کارشناسی ، آموزش نیرو های متخصص ، همکاری در تامین بچه ماهیان مورد نیاز مزارع  و سایر همکاری های فنی و تخصصی و همچنین نظارت های تخصصی را بر عهده دارند.
شایان ذکر است  است با توجه به برآورد میزان اشتغال زایی و محرومیت زدایی این طرح  در استان های شمالی کشور کلیه طرفین تفاهمنامه نظارت های قانونی و تخصصی خود  در کل فرآیند احداث مزارع تولید ماهیان خاویاری  تا حصول اطمینان از موفقیت هر یک از پروژه ها را به عمل آورده و با هدف توسعه صادرات محصول شرکت مادر تخصصی کشاورزی و دامپروری بنیاد موظف بوده توسعه مرکز فراوری خاویار به منظور ایجاد خرید متمرکز خاویار تولیدی مزارع شده  تا تولید کنندگان دغدغه عرضه محصولات خود به بازار های هدف را نداشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز