خبرگزاری کار ایران

شهردار قائم شهر خبر داد؛

احداثسد لاستیکی، ایجاد منطقه تفریحی، توریستی و گردشگری

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۵۰۵

طراحی شبکه های هدایت، جمع آوری و دفع آبهای سطحی شهرها می تواند با رویکرد جمع اوری آبهای سطحی ناشی از نزولات جوی صورت گیرد.

شهردار قائم شهر در آخرین اقدام خود از احداثسد لاستیکی بمنظور کنترل و هدایت آبهای سطحی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، سید علی حجازی با بیان اینکه مشکل جمع آوری و هدایت نزولات جوی یکی از دغدغه های شهرهای باران زا در کشور است اظهار داشت: در این بین طراحی سیستم جمع‌آوری آبهای سطحی و زیرزمینی در شهرها ارتباط بسیار نزدیکی با طراحی شهری دارد و عملاً بخشی از آن تلقی می‌شود.

وی افزود: در بعضی از شهرها به علت وجود ویژگی‌های اقلیمی و محیطی خاص اهمیت آن بیشتر می‌شود و عدم برنامه‌ریزی صحیح در جهت هدایت آبهای سطحی و زیرزمینی باعثافزایش هزینه‌های مربوط جهت مقابله با اثر آب در مواقع بحرانی می‌گردد.

حجازی، که از مدتها قبل مشکل هدایت آبهای سطحی شهر را بعنوان یکی از معضلات و مشکلات اساسی شهر عنوان کرده بود در آخرین اقدام خود از احداثسد لاستیکی خبر داد.

وی در این خصوص گفت: طراحی شبکه های هدایت، جمع آوری و دفع آبهای سطحی شهرها می تواند با رویکرد جمع اوری آبهای سطحی ناشی از نزولات جوی صورت گیرد.

شهردار قائم شهر اظهار داشت: جاری شدن رواناب در سطح شهر علاوه بر تحمیل هزینه های زیاد برای احداثمجاری و زهکشهای مناسب برای خارج ساختن این آبها از معابر، باعثآلودگی آنها شده و بخاطر مخلوط شدن با انواع پسا بهایی که در مسیر حرکت به آن اضافه میشود، تصفیه و بهره برداری مجدد آنها را دچار مشکل جدی میسازد.

حجازی، در خصوص محل اجرای این طرح گفت: این سد در منطقه بالا دست دفن زباله و در بستر رودخانه تلار حدفاصل منطقه فوریجا اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: فراخوان این طرح پس از موافقت شورای محترم اسلامی شهر در تاریخ چهاردهم دی ماه و با سیر تشریفات قانونی، در مرحله انتخاب مشاور بوده که پیمان عقد قرارداد در این مرحله به ارزش ۱۱میلیارد ریال می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز