خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران:

برای نخستین بار کمیته ارتباط دانشگاه با صنعت در مازندران تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۳۹۶

به طور قطع اجرای طرح های پژوهشی مشترک بین دانشگاه و صنعت و نیازسنجی واقعی حوزه های اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و صنعتی و…با انجام این پژوهش ها به توسعه همه جانبه مازندران می انجام

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران از تشکیل کمیته ارتباط دانشگاه با صنعت برای اولین بار در این استان با حضور صاحبنظران و متخصصان این دو حوزه خبر داد.

به گزارش ایلنا، لطف الله آجدانی با تاکید بر ضرورت ارتباط دانشگاه با صنعت و ظرفیت های موجود این دو حوزه در پیشبرد توسعه استان، گفت: این کمیته با رویکرد پژوهش محوری استاندار مازندران تشکیل شده است.

وی افزود: اعضا و صاحبنظران این کمیته در صدد هستند با ارائه راهکارهای مناسب برای پیگیری تحقق پیوند دانشگاه با صنعت گام های موثر بردارند که چنین راهبردی تاکنون در مازندران اتخاذ نشده بود.

آجدانی، ارتباط کنونی دو مرکز مهم دانشگاه و صنعت در مازندران را ضعیف دانست و ادامه داد: یکی از دغدغه های جدی اداره کل آموزش و پژوهش استانداری در تدوین برنامه ششم توسعه مازندران در حوزه پژوهش، ایجاد ارتباط تنگاتنگ و معنادار بین دانشگاه و صنعت است.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران یادآور شد: در دنیای پیشرفته مدرن امروز دانشگاه و صنعت باید ارتباط دو سویه داشته باشند تا پژوهش های کاربردی حاصل از خروجی آن دو مرکز، مشکلات جامعه را برطرف کند.

آجدانی تاکید کرد: این کمیته سعی می کند هماهنگی اصولی و اساسی بین دانشگاه و صنعت ایجاد نماید تا راهکار مناسب تری برای توسعه همه جانبه استان تدوین و ارائه کند.

وی همچنین با اشاره به برخوداری مازندران از شرایط مناسب اقلیمی و قابلیت های متنوع در بخش های مختلف، گفت: با توجه به در نظر گرفتن همه حوزه های این استان ضروری است ارتباط دانشگاه و صنعت پررنگ تر شود.

آجدانی تحقق خرد جمعی و ارائه راهکارهای عملی برای پیشبرد توسعه استان را از جمله اهداف کمیته ارتباط دانشگاه با صنعت در مازندران برشمرد.

وی گفت: به طور قطع اجرای طرح های پژوهشی مشترک بین دانشگاه و صنعت و نیازسنجی واقعی حوزه های اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و صنعتی و…با انجام این پژوهش ها به توسعه همه جانبه مازندران می انجامد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز