خبرگزاری کار ایران

فرماندار نوشهر:

شهدا با تاسی از فرهنگ عاشورا به ملاقات خدا رفتند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۹۲۴

عاشورای ایران اسلامی برگرفته از عاشورای حسینی محل تحول و ارتقای معنویت است و فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان در این اردوها از آن بهره گیرند و بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن توجه به فرهنگ عاشورایی است.

اولین اردوی راهیان نور با اعزام ۲۵۰ دانش آموزان شهرستان نوشهر به مناطق عملیاتی غرب کشور آغاز شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی فرمانداری نوشهر، مراسم بدرقه دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهرستان نوشهر نیمه شب گذشته با حضور فرماندار و مسئولین شهرستانی از محل کانون شهید باهنر برگزار شد.

فرماندار نوشهر در آئین بدرقه دانش آموزان اعزامی به اردوهای راهیان نور با اشاره به اهمیت مناطق اردوهای راهیان نور و آشنائی نسل های انقلاب با دوران دفاع مقدس گفت: امنیت، عزت و پیشرفت امروز کشور به برکت دوران دفاع مقدس حاصل آمده است.

محمدعلی قمی اویلی خطاب به دانش آموزان افزود: امروز کسانی که در اردوهای راهیان حضور دارند باید بدانند در چه سرزمینی پا می گذارند؛ سرزمینی که وجب به وجب خاک آن با خون شهدا متبرک شده و لازم است تا با خلوص و با همه معرفت وارد این سرزمین شد.

وی اضافه کرد: شهدا با تاسی از فرهنگ عاشورا به ملاقات خدا رفتند و در راه معامله با خدا از یکدیگر سبقت گرفتند تا در حقیقت با عشق بازی با خدا و بهره گیری از سیره امام حسین(ع) درس حماسه ماندگار را بیآفرینند.
قمی اویلی تاکید کرد: عاشورای ایران اسلامی برگرفته از عاشورای حسینی محل تحول و ارتقای معنویت است و فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان در این اردوها از آن بهره گیرند و بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن توجه به فرهنگ عاشورایی است.

فرماندار نوشهر یادآور شد: آشنا کردن نسل جدید جامعه با دوران دفاع مقدس و تبیین حماسه آفرینی های شهدا و ایثارگران به نسل های پس از جنگ بطور حتم توطئه‌های دشمنان و جنگ نرم بدخواهان نظام را نقش بر آب خواهد کرد.
وی تاکید کرد: اردوهای راهیان نور فرصتی برای احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان و نوجوان است و لازم است با برنامه سازی فرهنگی از این فرصت بیشتر بهره را برد.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نوشهر نیز در این مراسم با بیان آنکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران مهمترین اهداف اردوهای راهیان نور محسوب می شود گفت: آشنا ساختن نسل های دوم و سوم انقلاب با فلسفه جهاد در راه خدا و تعمیق ارزش های انقلابی و اسلامی هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک هدف مهم در برگزاری اردوهای راهیان نور محسوب می شود.

حکمت داجلری افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، القاء حس خودباوری و اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری با تأکید بر الگوهای دانش آموزی سال های دفاع مقدس از جمله اهداف اردوهای راهیان نور است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نوشهر با اشاره به تلاش فرهنگی دشمن در جبهه جنگ نرم خواستار بیان آداب فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جدید شد.

داجلری با اشاره به اردوی راهیان نور شهرستان نوشهر اضافه کرد: در این مرحله ۲۵۰ دانش آموز پسر نوشهری به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

وی افزود: این اردو ها همراه با استقبال گرم دانش آموزان و به صورت نظام مند و برنامه ریزی شده برگزار می شود و دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان با حضور در اردوهای راهیان نور، از مناطق عملیاتی والفجر۴ و یادمان شهدای گمنام مریوان و مناطق غرب کشور بازدید می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز