خبرگزاری کار ایران

دبیر مرکز آمل‌شناسی خبرداد:

انتشار نخستین گاهنامه فرهنگ بومی تبرستان در آمل

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۳۷۷

این گاهنامه با عنوان تپورنامه در زمینه‌های اسطوره‌ای، باستان‌شناسی، معماری، شهرسازی، فرهنگی، تاریخی و مردم‌نگاری و با نگاهی فراتر از مازندران انتشار خواهد یافت.

دبیر مرکز آمل‌شناسی از چاپ و انتشار نخستین گاهنامه فرهنگ بومی تبرستان در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا از آمل، میثم فلاح ظهر امروز در مراسم رونمایی نخستین دستاورد مرکز آمل‌شناسی در اولین سالگرد از فعالیت خود در شهرستان آمل استارت این مرکز را در تاریخ ۲۹ مرداد ماه سال گشذته بیان کرد و گفت: این مرکز با فعالیت خود سعی داشته خروجی‌های مفید و پرباری با کمک اساتید فرهنگ و ادب این شهرستان داشته باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون این مرکز تعاملات خوب و دو جانبه‌ای را با مراکز پژوهشی استان و کشور فراهم کند، تصریح کرد: مرکز آمل‌شناسی وابسته به بنیاد فرهنگ شهر آمل توانست هم‌اکنون با آستان شاه چراغ ارتباط و تعامل برقرار کرده و این تعامل همچنان ادامه دارد.

فلاح یادآور شد: در ادامه کار این مرکز تفاهم‌نامه‌ای با میراثفرهنگی و گردشگری آمل جهت بازدید از موزه‌های آمل به صورت رایگان توسط اعضای مرکز انعقاد شده است همچنین طبق رایزنی با رئیس سازمان سینمایی مازندران اعضای مرکز از فیلم‌های سینمایی در سینماهای آمل می‌توانند در طول فصول سال به صورت نیم بها استفاده ببرند.

دبیر مرکز آمل‌شناسی با اعلام اینکه مرکز در بحثپژوهشی راینزی با دانشگاه‌های تهران و تبریز را در دستور کار دارد، اذعان داشت: رصد شهرهای همجوار با توجه به اهمیت بنیاد تاریخی و پژوهشی از مهمترین عملکرد این مرکز است که در برنامه آتی محسوب می‌شود.

وی از چاپ و انتشار گاهنامه با گستره فرهنگ بومی تبرستان باستان از سوی مرکز آمل‌شناسی خبرداد و گفت: این گاهنامه با عنوان تپورنامه در زمینه‌های اسطوره‌ای، باستان‌شناسی، معماری، شهرسازی، فرهنگی، تاریخی و مردم‌نگاری و با نگاهی فراتر از مازندران انتشار خواهد یافت.

فلاح با بیان اینکه جمع‌آوری مقاله‌ها و آثارهای علمی و پژوهشی به صورت مجله در دستور کار این مرکز است، افزود: همچنین چاپ یک دایره‌المعارف به عنوان یک شناسنامه برای آمل مدنظر این مرکز است.

این فرهیخته تاریخ باستان آمل در پایان از نبود مکان ثابت و مناسبی برای معرفی مرکز آمل‌شناسی به مراکز پژوهشی استان و کشور در این شهرستان بیان و عنوان کرد: مسئولان امر باید به این نکته توجه داشته باشند تا زمان دعوت یک مهمان به شهرستان آمل بدلیل نبود یک مکان مناسب موجب سرافکندی این شهرستان با پیشینه تاریخی شناخته شده در کشور نشویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز