خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

حوزه سلامت، مهم‌ترین اولویت مرحله دوم هدفمندی یارانه‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۳۴۰

یکی از مهم ترین اولویت‌های اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، صرف بخش اعظمی از درآمدهای آن در حوزه بهداشت و سلامت است.

استاندار مازندران گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، صرف بخش اعظمی از درآمدهای آن در حوزه بهداشت و سلامت است.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در کارگروه سلامت و امنیتی غذایی استان با اشاره به اینکه وضعیت سلامت و درمان در کشور در حال حاضر درشان مردم نیست، بیان داشت: دولت قصد دارد در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گام مهمی در راستای تقویت بنیه‌ها و زیرساخت‌های حوزه سلامت و بیمه‌های اجتماعی بردارد.

وی افزود: هم اکنون بخش عمده‌ای از مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر از پرداخت هزینه‌های سنگین درمان و خدمات مراکز درمانی رضایت ندارند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری، تاکید کرد: با تشکیل کارگروه ویژه در استان، راه‌های تحقق این سیاست‌ها مورد بحثو بررسی قرار گرفته و اجرایی شود.

فلاح موضوع امنیت غذایی را مکمل حوزه بهداشت و درمان دانست و تصریح کرد: این موضوع نیز در سال ۹۳ از جمله برنامه‌های مهم و اساسی دولت است که توزیع چند مرحله سبد کالا، یکی از این برنامه‌هاست.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به استعداد مازندران برای کشت قارچ، تاکید کرد: در شرایطی که قیمت گوشت قرمز برای بسیاری از اقشار جامعه گران است، قارچ بهترین جایگزین و تامین کننده پروتئین مورد نیاز مردم است.

وی بر ترویج کشت این محصول توسط سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید اهتمام ویژه‌ای به فرهنگ سازی کشت و استفاده از قارچ داشته باشند.

فلاح جلودار تصریح کرد: کشت قارچ هم موجب درآمدزایی برای روستاییان و هم تولید شغل می‌گردد و از همه این‌ها مهم‌تر، امنیت غذایی مردم را تامین می‌کند.

استاندار مازندران هم چنین با اشاره به در پیش بودن هفته سلامت، خاطرنشان ساخت: درباره این هفته و برنامه‌های اجرایی آن، می‌بایست اطلاع رسانی گسترده و موثر صورت گیرد.

وی بر استفاده از مردم در اجرای برنامه‌های هفته سلامت تاکید کرد و اذعان داشت: محورهای مهم این هفته باید جنبه عمومی و همگانی داشته باشد.

استاندار مازندران در پایان دستور داد کمیته مشترکی با حضور اداره کل روابط عمومی استانداری، صدا و سیمای مرکز استان و دانشگاه علوم پزشکی اولویت‌های حوزه سلامت را شناسایی و در راستای اطلاع رسانی آن‌ها اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز