خبرگزاری کار ایران

تا پایان دی ماه امسال؛

۱۱ هزار آملی تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۷۲

تا پایان دی ماه امسال ۵ هزار و ۷۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان قرار گرفتند که جمعیتی حدود ۱۱ هزار نفر را شامل می‌شود.

ایلنا: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل گفت: تا پایان دی ماه امسال ۵ هزار و ۷۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان قرار گرفتند که جمعیتی حدود ۱۱ هزار نفر را شامل می‌شود.

به گزارش " ایلنا " از ساری، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل، " رمضان علیپور " با اشاره به چگونگی جذب زکات در این شهرستان اظهارداشت: در دین اسلام بسیار به سنت حسنه زکات تاکید و توصیه شده است.

وی با اشاره به اینکه در مازندران مواردی که به آنها زکات واجب تعلق می‌گیرد را نداریم و مردم در پرداخت زکات مستحبه تلاش دارند، گفت: اسلام به واسطه زکات قصد دارد تا فقرزدایی داشته باشد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل با تاکید اینکه زکات جمع‌آوری شده در همان منطقه، محله و روستا بین نیازمندان تقسیم می‌شود، در زمینه طرح شجره طیبه یادآور شد: این طرح نیز برای جمع‌آوری محصولات و مرکبات از باغات افراد علاقمند اجرایی شده که اقدامات لازم در این بخش نیز انجام شد؛ همچنین در این زمینه بیش از ۳۲ درخت به صورت نمادین پلاک‌کوبی شده تا میوه‌های آن برای دراختیار گذاشتن نیازمندان استفاده شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل خاطرنشان کرد: باید طرح‌های بزرگ کمیته امداد برای مشارکت گسترده خیران تبلیغات و فرهنگ‌سازی شود.

وی در مورد طرح احسان زائر متذکر شد: این طرح هم از دیگر طرح‌هایی بوده که چندین سال قبل فعالیت خود را آغاز کرد و در آن با افرادی که قصد عزیمت به حج تمتع یا عمره مفرده را دارند صحبت شده تا به نیازمندان کمک‌رسانی کنند.

این مسئول ادامه داد: از موارد استفاده این طرح اعزام سالمندان و نیازمندان به مشهد مقدس که حج فقرا است و دیگر موارد مصرف ساخت مسکن محرومان، اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان به اردوهای تربیتی و اعتقادی، درمان بیماران نیازمند، جهیزیه نیازمندان و پرداخت وام قرض‌الحسنه و آزادی زندانیان غیرعمد است.

وی همچنین در مورد تعداد افراد تحت حمایت این نهاد در آمل ابراز داشت: تا پایان دی ماه امسال ۵ هزار و ۷۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان قرار گرفتند که جمعیتی حدود ۱۱هزار نفر را شامل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز