خبرگزاری کار ایران

مأموریت استاندار مازندران به دستگاه‌های اجرای برای مدیریت پسماند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۰۰۰

استاندار مازندران به دستگاه‌های اجرایی استان مأموریت داد تا در مدیریت پسماند اقدام جهادی داشته باشند.

به گزارش ایلنا، سید محمد حسینی پور امروز در جلسه کارگروه پسماند استان به اهمیت مدیریت پسماند در مازندران اشاره کرد و گفت: به دلیل حجم میلیونی مسافران به مازندران و همچنین هم آموزش مدریت پسماند از مبدأ، پسماند استان رو به افزایش است.

وی از زباله به‌عنوان طلای سیاه یاد کرد و افزود: در کشورهای توسعه‌ یافته در زمینهٔ زباله و مدیریت پسماند سرمایه‌گذاری‌های زیادی صورت می‌گیرد اما در کشور ما زباله هزینه است و گاهی هم به بحران تبدیل می‌شود.

 استاندار مازندران با بیان اینکه برای مدیریت زباله اقدامات خوبی از گذشته گرفته است، گفت: در دولت سیزدهم 1000 میلیارد تومان بودجه در موضوعات مختلف وارد استان شده است.

حسینی پور، نبود انگیزه برای فعال شدن بخش خصوصی در مدیریت زباله استان را یکی از چالش‌ها عنوان کرد و افزود: دست‌هایی از گذشته در این زمینه شکل گرفت و موافق ساماندهی زباله نیستند که باید با تصمیم‌گیری لازم، به یک نقطه ثباتی برسیم.

وی بابیان اینکه به دستگاه امنیتی مأموریت دادیم تا در ساماندهی زباله به ستاد پسماند استان کمک کنند، ادامه داد: مدیریت پسماند در قالب پهنه‌بندی که در سطح استان صورت گرفته باید اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط باشد و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به‌صورت عملیاتی و در یک اقدام جهادی، موضوعات مرتبط با بحث پسماند استان را پیگیری کنند و اولویت اصلی این کار نیز با معاونت امور عمرانی استاندار است.

حسینی پور افزود: همایش پسماند استان باهدف ایجاد گفتمان قالب در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

استاندار مازندران گفت: برنامه ما در آینده نزدیک متوقف کردن زباله به سایت عمارت است و جانمایی مکان مناسب برای این امر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز