خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته روستایی و عشایری مازندران:

۵ هزار برنامه ویژه روستاییان و عشایر در دهه فجر برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۷۴۲

رئیس کمیته روستایی و عشایری مازندران از برگزاری ۵ هزار برنامه فرهنگی، قرآنی، مذهبی و ورزشی در دهه فجر خبرداد که با مشارکت روستاییان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضاپور صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران که با محوریت چهل‌و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد به نقش روستاییان و عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی و امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: روستاییان همیشه پای انقلاب اسلامی بوده و نیمی از مشارکت‌کنندگان در انتخابات، همین قشر از جامعه هستند.

وی همچنین به نقش اثرگذار زنان روستایی در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و افزود: زنان روستایی در مازندران دوشادوش مردان برای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند.

رئیس کمیته روستایی و عشایری مازندران تاکید کرد: نباید نگاه نمایشی و فرمایشی به نقش روستاییان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام رضاپور گفت: جامعه روستایی در سال‌های اخیر مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، روز قدس و ایام‌الله دهه فجر را در دل روستاها برگزار می‌کنند.

وی با اعلام اینکه ۵ هزار برنامه فرهنگی، مذهبی ، قرآنی و ورزشی در سطح روستاهای استان در ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود، افزود: زنگ انقلاب، ۱۱ بهمن در مدرسه ابتدایی روستای دازمیرکنده در بخش رودپی شمالی هم‌زمان با سراسر کشور نواخته می‌شود.

حجت‌الاسلام رضاپور، عطر افشانی گلزار شهدای روستاها و فضا سازی معابر روستایی را از دیگر برنامه‌های این دهه عنوان کرد و ادامه داد: میز خدمت با حضور مدیران به‌ویژه مدیران جهاد کشاورزی در سطح روستاها برگزار می‌شود.

وی برپایی نمایشگاه‌ دستاوردهای انقلاب اسلامی را دیگر عنوان برنامه این هفته برشمرد و گفت: در همین ایام همایش روستاییان و انقلاب همراه با تجلیل از نمونه‌های روستایی به صورت استانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضاپور با بیان اینکه برگزاری مسابقه قرآنی ویژه روستاییان و عشایر یکی از برنامه‌های ایام دهه فجر است که تاکنون ۲۶۴ نفر نیز ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۸ نفر خواهر و ۱۴۶ نفر برادر هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی مازندران از حضور ۷۴ قاری و حافظ قرآن نوجوان در این مسابقات خبر داد و گفت: ۷۱ نفر نیز در رشته ترتیل و ۸۴ نفر نیز در حفظ قرآن شرکت کردند.

رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر مازندران ازاجرای پویش پیشرفت برای روستاییان و عشایر در استان خبر داد و ادامه داد: این پویش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین با هدف معرفی پیشرفت‌های روستاها به روایت روستائیان راه‌اندازی شد.

وی به پویش جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت:خانواده‌هایی که در سال ۱۴۰۲ صاحب فرزند شدند با قید قرعه به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز