خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

به حکم قرآن اخراج اشغالگران از سرزمین های مسلمین واجب است و بی‌تفاوتی در برابر آن حرام است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۱۸۳

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی با تاکید بر اینکه به حکم قرآن اخراج اشغالگران از سرزمین های اسلامی واجب است، گفت: برپایی و حفظ حکومت اسلامی دو وظیفه مهم مسلمانان است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دوره نظری هیئت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی که در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد، گفت: این لباسی که شما دانشجویان عزیز به تن کرده‌اید، همان لباسی است که رزمندگان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس به تن داشتند و حماسه آفرینی کردند، بنابراین باعث افتخار شماست که مسیر جهاد در راه حفظ اسلام و میهن اسلامی را انتخاب کرده‌اید و ان‌شاالله همواره در این مسیر ارزشمند ثابت قدم بمانید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر فرمانبرداری از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تصریح کرد: رفتار هر شخص با نائب امام زمان (عج) به هر صورتی که هست، با خود امام زمان (عج) نیز به همان صورت خواهد بود. بدین صورت که اگر  فردی پیرو نائب امام زمان (عج) باشد بعد از ظهور آن حضرت نیز در صف یاران ایشان خواهد ایستاد و در غیر این صورت به دشمنی با امام زمان (عج) خواهد پرداخت.

وی با اشاره به مبانی قرآنی دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از مبانی اصلی قرآنی دفاع مقدس، وجوب دفاع از کانون‌های توحیدی است. اگر دفاع و جهاد در راه خداوند نباشد، تمام مراکز توحیدی که شرف انسانی در گرو سرپا بودن آن‌ها است نابود خواهند شد؛ همان‌طور که امروزه نمونه آن را در غزه مشاهده می‌کنید که صهیونیست‌ها نه به مسجد رحم می‌کنند و نه به کلیسا و علت آن این است که دنیا در برابر صهیونیست‌های متجاوز و قاتل ایستادگی نکرد و آن‌ها همچون یک غده سرطانی در حال درگیر کردن تمامی جهان هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی دیگر از مبانی قرآنی هشت سال دفاع مقدس را وجوب جلوگیری از فساد در زمین برشمرد و بیان داشت: به دلیل اهمیت مبارزه با فساد در زمین، خداوند در آیات نورانی سوره مبارکه بقره به این موضوع اشاره می‌کند. بنابراین زمینی برای زندگی ما انسان‌ها مناسب است که  پاک و عاری از گناهان و فساد باشد، لکن جنگ یک سرطان سیاسی و اجتماعی است که مانع زندگی پاک بر روی زمین است و اگر به موقع و درست به آن رسیدگی نشود، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به وظایف مسلمانان خاطر نشان کرد: مسلمانان طبق توصیه‌های قرآن کریم دو وظیفه مهم برعهده دارند؛ برپایی دین خداوند که همان تأسیس حکومت اسلامی است و دیگری حفظ حکومت اسلامی که ما موظف هستیم در راه نائل شدن به این دو هدف تمامی دشواری‌ها را تحمل کرده و از خود گذشتگی داشته باشیم.

وی افزود: به حکم قرآن اخراج اشغالگران از سرزمین های مسلمین واجب است و بی تفاوتی در برابر آن حرام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز