خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در ساری؛

شهید فخری زاده الگوی برجسته علمی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۰۳۱

احمد وحیدی گفت: شهید فخری زاده مصداق یک الگوی عملی هستند که علم را با عمل مخلوط کرد و به پیشرفت دفاعی کشور کمک کرد.

به گزارش ایلنا، احمد وحیدی شامگاه چهارشنبه در دومین دوره جشنواره ملی پژوهشی شهید فخری زاده در ساری گفت: شهید فخری زاده یک شخص ناشناخته است؛ حق شهید به جا آورده نشده است و‌ شهید عزیز ما همانطور که در ایام حیات گمنام‌ بودند هم‌چنان‌هم گمنام‌هستند.

وی از شهید فخری زاده به عنوان الگوی عملی یاد کرد و افزود: مراتب علمی این شهید بزرگوار آنقدر بزرگ بوده که خارجی‌ها او را پدر هسته‌ای نامیدند و البته گزاف هم نگفته‌اند.

وزیر کشور با بیان اینکه این شهید هسته‌ای در زمان حیات خود، شخصیتی منحصر به فرد بوده است، گفت: او یک مبارز کم‌نظیر با یک‌روحیه عرفانی بلند بوده که علاوه بر مدیریت پیشرو و روحیه عرفانی روحیه فلسفی هم داشت.

وی ادامه داد: شهید یک ارتباط قلبی بسیار نزدیکی با رهبر معظم انقلاب داشت و حضرت آقا نیز به کرات درباره ایشان سخن گفتند و از خدمات وی تجلیل کردند.

وحیدی، نام شهید فخری‌زاده را برازنده جشنواره پژوهشی دانست و افزود: پژوهشگران به دنبال یافتن نایافته‌ها هستند و تلاش دارند ناشناخته‌ها را بشناسند و بشناسانند.

وی با بیان اینکه پژوهش یعنی یافتن و‌دست‌یابی به آن علم است، تاکید کرد: ما نیازمند دولت متفکر و‌تمدن‌ ساز هستیم زیرا بر این باوریم دولت تمدن ساز اهل علم بوده و به موضوعات علمی نگاه می‌کند.

وزیر کشور افزود: شهید مصداق یک الگوی عملی هستند که علم را با عمل مخلوط کرد و به پیشرفت دفاعی کشور کمک کرد.

وی گفت: این شهید با آنکه هدف اول دشمن بود اما از تمامی کسانی که با وی کار می‌کردند محافظت می‌کرد. و این شهید در مرزهای دانش حرکت می‌کرد.

وحیدی سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی را از جمله اقدامات شهید فخری زاده پیرو منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و‌ افزود: شهید فخری زاده با ارتباط صمیمی و درست همه را دور هم جمع کرد و جایگاه او می‌تواند هر جمع و جشنواره‌ای را ارتقا بخشد.

وی افزود: این شهید یک‌ مدیر برجسته علمی بود و این ظرفیت در محیط علمی بسیار حایز اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز