خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

تداخلات ارضی باید رفع شود/توانمندسازی۱۰۰ روستای مازندران تا پایان ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۱۶۷

استاندار مازندران بر لزوم رفع تداخلات اراضی تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه‌ها از همه ظرفیت‌ها و امکانات و با جدیت این مهم را دنبال کنند.

به گزارش ایلنا، سید محمود حسینی‌پور عصر شنبه در «جلسه توانمند سازی روستاها» که در سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان برگزار شد به موضوع «رفع تداخلات ارضی» پرداخت و گفت: اگر قرار باشد اقتصاد مازندران پویا و بالنده شود باید به سرعت برای موضوع رفع تداخلات ارضی که در دستور کار قرار دارد، چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: این موضوع از سال ۹۹ تاکنون به یک‌معضل تبدیل شده این در حالی است که ما توانمندسازی اقتصاد روستا را در استان هدف‌گذاری کردیم.

استاندار مازندران به دستگاه‌های مربوطه مأموریت داد تا تدابیر لازم برای این موضوع اتخاذ کنند زیرا انجام این کار مشکلات مربوط به مالکیت ارضی و دریافت مجوزات سرمایه‌گذاری در روستاها را رفع خواهد کرد.

حسینی‌پور افزود: همه دستگاه‌های اجرایی در قالب یک تیم مدیریتی باید مشکلات مردم را رفع کنند؛ اگر قرار باشد استان رشد کرده و به توسعه‌یافتگی دست پیدا کند باید در مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: با داشتن ظرفیت‌های نمایندگان در مجلس و همچنین تلاش مضاعف مدیران می‌توان با همصدایی، میزان نارضایتی‌ها را کاهش داد.

استاندار مازندران به طرح توانمدسازی « ۵۰۰ روستای مازندران» اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف این طرح تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.

حسینی‌پور اظهار کرد: در این طرح آموزش اولیه اعضای شورای توسعه روستا در چند دوره انجام شد و برای تامین بودجه این طرح نیز اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی به دستگاه‌های مربوطه مأموریت داد تا ظرف ۱۰ روز مجوزهای لازم برای این روستاها را تحت عنوان پنجره واحد صادر و خدمات مورد نیز را فراهم کنند.

استاندار مازندران گفت: در این طرح پروژه‌های  کشاورزی، گردشگری و صنعت در این روستا ایجاد خواهد شد تا مردم به آینده روستاها امیدوار شوند و به همان ترتیب مهاجرت معکوس صورت گیرد.

حسینی‌پور همچنین بر همکاری متولیان این حوزه از جمله منابع طبیعی، سازمان اراضی، محیط زیست و اوقاف تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در طرح توانمندسازی روستاها همه دستگاه‌های اجرایی استان جهادی پای کار باشند، ادامه داد: باید تلاش کنیم روستاها مولدسازی شده و در صادرات و اشتغال پایدار جوانان روستایی نقش داشته باشند.

حسینی‌پور افزود: شالیکاران مازندران با توجه به تولید محصول برنج این ثروت عظیم غذایی نمی‌توانند بدون اخذ تسهیلات این محصول را تولید کنند این نشان از آن دارد که سیاست‌گذاری ما اشکال دارد.

استاندار مازندران ادامه داد: اگر استان مازندران بتواند در فاز نخست طرح توانمندسازی ۱۰۰ روستا را طی دو سال هدف‌گذاری و‌ اقتصاد روستایی را متحول کند به‌طور حتم ۱۰۰۰ روستا با الگوگیری از این طرح آباد خواهند شد.

وی در بخش دیگر از سخنانش به اهمیت تشکیل تعاونی روستایی پرداخت و گفت: حتی کسانی که در صنایع دستی نیز فعالیت می‌کنند باید شرکت تعاونی تشکیل داده و محصولات خود را صادر کنند.

حسینی‌پور ادامه داد: صدور مجوز برای این ۱۰۰ روستا در پنجره واحد استان باید به سهولت صورت گیرد و هر دستگاهی نیز در دستگاه مربوطه خود تسهیل‌گری کند.

تشکیل شورای پیشرفت توانمندسازی روستاهای مازندران

فرج‌الله فتح‌الله پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران نیر با بیان اینکه در شورای برنامه‌ریزی شهرستانی و استان رقمی برای توانمندسازی روستاها در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین برای اجرای طرح شورای پیشرفت و توسعه روستاها تشکیل شده است.

وی آموزش‌های تخصصی برای اجرای طرح را ضروری دانست و افزود: مجوزهای مورد نیاز برای اجرای طرح‌های توانمندسازی احصا شده است.

بنیاد مسکن پای اجرای توانمندسازی ۱۰۰ روستای مازندران

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با بیان اینکه در اجرای طرح توانمند سازی ۵۰۰ روستای مازندران در فاز نخست ۱۰۰ روستا برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد، گفت: تمام دستگاه‌ها برای اجرای این طرح پای کار آمدند.

وی افزود: بنیاد مسکن به عنوان متولی عمرانی روستاها همراه با دیگر دستگاه‌ها برای اجرای این طرح تلاش می‌کند.

آسمانی مقدم گفت: قطعا قیر رایگانی که به روستاها اختصاص می‌یابد به این ۱۰۰ روستا هم تخصیص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز