خبرگزاری کار ایران

در استان گیلان؛

برداشت خوشه‌های برنج در چکوسر شفت آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۱۵۸

مدیر جهاد کشاورزی شفت از آغاز برداشت خوشه‌های برنج در روستای چکوسر این شهرستان به روش دستی خبر داد.

به گزارش ایلنا از شفت، محمد رضا یوسف نژاد بیان کرد: کاظمی کشاورز روستای چکوسر، نخستین برداشت برنج از رقم زودرس هاشمی را در یک هکتار از شالیزارهای خود به روش دستی آغاز کرد.

یوسف نژاد با بیان اینکه این کشاورز در اوایل فرودین ماه اقدام به خزانه گیری و در ۲ اردیبهشت ماه نشای خود را آغاز کرده بود، افزود: برداشت برنج زودتر از تقویم زراعی فقط در این روستا و به دلیل کشت رقم زود رس بوده است.

وی ادامه داد: طبق تقویم زراعی جهاد کشاورزی، اولین برداشت‌های برنج ارقام محلی این شهرستان در اوایل مرداد ماه انجام می‌شود.

یوسف نژاد با بیان اینکه تاکنون ۷۵ درصد شالیزارهای شهرستان شفت به خوشه دهی رسیده‌اند، گفت: بیشترین ارقام کشت شده در اراضی شالیزاری شفت را هاشمی و علی کاظمی است.

وی تصریح کرد: بارش‌های هفته گذشته سطح آب را در اکثر رودخانه‌ها و انهار شهرستان افزایش داده و موجب شده بخشی از مشکلات کم آبی در سطح شالیزارهای شهرستان برطرف شود و تاکنون نیز خوشبختانه گزارشی از خشکسالی کامل اراضی شالیزاری شهرستان از سوی کشاورزان ارسال نشده است.

شهرستان شفت بیش از ۱۴ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که بیش از ۶۰ درصد از آن از سد سفید رود آبیاری می‌شوند و بیشتر به کشت ارقام محلی از نوع رقم هاشمی و علی کاظمی اختصاص دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز