خبرگزاری کار ایران

دریابیگی:

۷۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۵۹۳

دبیر کانون بازنشستگان استان مازندران گفت: وضعیت بازنشستگان اسفناک است و ۷۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و حقوق اشان کفاف زندگی خود را نمی دهد.

به گزارش ایلنا، نصرالله دریابیگی در نشست جمعی از بازنشستگان نیروگاه برق شهید سلیمی نکا با رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران اظهار کرد: مازندران اولین‌کانون بازنشستگان کشور را در سال ۷۱ تاسیس کرد و مازندران پیشتاز بوده است.

وی افزود: اولین استان کشور بودیم که در راستای برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هم اندیشی کردیم.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران گفت: مجامع مختلفی تشکیل و فعالیت‌های مختلفی در طول سال‌های گذشته انجام شد تا صدای کارگران و بازنشستگان به گوش دیگران برسد اما گوش شنوایی وجود ندارد و صدای کارگران شنیده نمی‌شود.

دریابیگی افزود: بستر فراهم شد تا مردم و نخبگان و دلسوزان به انقلاب، ولایت، عدالت اجتماعی و مردم هستند را وارد میدان کنند.

وی یادآور شد: امروز در کشوری که کارگران صاحب آن هستند، مظلوم و غریب اند و کسانی پای کار تامین اجتماعی‌اند که از ما نیستند و دغدغه ندارند.

دبیر کانون بازنشستگان استان مازندران گفت: وضعیت بازنشستگان اسفناک است و ۷۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و حقوق اشان کفاف زندگی  را نمی‌دهد.

دریابیگی افزود: آنچه مهم است باید مسائل به گونه‌ای باشد که حقوق‌ها جوابگوی زندگی بازنشستگان باشد.

وی اظهار کرد: برای اینکه دولت خود را حفظ کند، حقوق و اضافه کار بگیرد، ۳ درصد کارفرما را کم و حق بیمه کارگران را اضافه می‌کند و این دست کردن در جیب کارگران است.

رئیس کانون بازنشستگان استان مازندران گفت: در آستانه روز تامین اجتماعی برنامه‌های مختلفی داریم و سر قضیه دستمزد از آقایان طلبکاریم.

کارگران قانونمند و هدفمند مطالبه‌گری کنند 

در ادامه علی بابایی کارنامی  اظهار کرد: ۶۰ درصد جمعیت جامعه ما را کارگران تشکیل می‌دهند و باید در مورد کارگران دغدغه داشته باشیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر ۵ نماینده مجلس از جنس کارگری باشند کارهای بزرگی می‌توانیم‌ انجام دهیم که نداریم و این‌ مساله در بیمه کارگران ساختمانی ثابت شد که دو سال تلاش کردیم و قانون شد و مافیای ساختمان نشستند و نظر نمایندگان را تغییر دادند.

بابایی کارنامی گفت: من از حق کارگران کوتاه نمی‌آیم و وظیفه ما دفاع است و معتقدم باید مطالبه گری کرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تشکل ها وظیفه پیگیری و مطالبه گری دارند و باید داد بزنند تا دولت‌ها به هوش باشند.

بابایی کارنامی گفت: باید در جریان ها هدفمند حرکت کنیم و حقوق اجتماعی و شهروندی خود را بشناسیم و حق خود را بگیریم.

وی افزود: سفره کارگران‌ ما خالی است و باید تشکل‌ها داد بزنند و مطالبه‌گری کنند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط حساس جامعه قرار داریم و باید قانون‌مند حرکت و مطالبه‌گری کنیم، اظهار کرد: رهبری پازل اصلی رشد اقتصادی کشور را کارگران اعلام کردند و فرمودند به کارگران ظلم شده و لذا اگر کارگران‌ نباشند، نمی‌توان کاری را به انجام رساند.

بابایی گفت: کارگران‌ ما حقوق، زندگی، بیمه ندارند و از حداقل ها محرومند و با مشکلات عدیده معیشتی و اجتماعی روبرو هستند و باید مطالبه گری در این حوزه قانونمند انجام شود.

وی افزود: قانون‌ متناسب سازی نیاز کارگران و بازنشستگان و مطالبه این قشر است و باید انجام شود و ما هم قائل به این مساله هستیم. 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید کار بزرگ برای کارگران‌ انجام شود، اما در یک سال نمی‌توان جور ۴۰ سال را کشید و باید به این‌ مسائل توجه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز