خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی مازندران خبرداد؛

مازندران میزبان ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۹۵۰

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت «کاسپین» استان از ۳۰ بهمن الی ۴ اسفند ماه در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، فریبا بریمانی امروز یک‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت برگزاری ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت(کاسپین) برگزار شد به میزبانی استان مازندران از رویداد هنری کاسپین اشاره کرد و گفت: جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت با مشارکت سازمان بهزیستی استان‌های گیلان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی و سمنان برگزار می‌شود.

وی افزود: از ۱۰۶ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۱۳ اثر برای نمایش به مرحله نهایی راه یافت.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: از این تعداد ۶ اثر صحنه‌ای، ۵ اثرکودک و نوجوان و ۲ اثر محیطی است که از مجموع آثار راه یافته به جشنواره ۴ اثر مربوط به استان مازندران است.

وی برگزاری کارگاه آموزشی و نشست‌های تخصصی را از دیگر عناوین این جشنواره عنوان کرد و افزود: معلولین و برابر سازی فرصت‌ها در تمامی عرصه‌های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، هنری و سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت را از اهداف این جشنواره است.

بریمانی، درون‌سازی الگوهای رفتار اخلاقی، رشد دیدگاه همدلی و ارزش‌های مثبت فرهنگی، تقویت حس مسئولیت پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و احترام به حقوق معلولین و منزلت آنان و تلفیق اجتماعی فرد معلول و کمک مشارکت وی در جامعه را از دیگر اهداف عنوان کرد.

حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز در این نشست به تاثیر هنر و ابزارهای هنری در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری « تئاتر یکی از تاثیرگذارترین هنرها محسوب می‌شود».

وی با اشاره به جشنواره فجر و تأثیرگذاری این جشنواره در جامعه ، جشنواره تئاتر معلولان را نیز بسیار مهم دانست و افزود: افراد دارای معلولیت نسبت به برخی از افراد سالم توانمندتر و ذهن خلاقی برخوردار هستند.

تاکید بر افزایش مبادلات اقتصادی در حوزه فرهنگ و هنر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: درب مجتمع‌های فرهنگی ارشاد به روی هنرمندان همیشه باز است.

وی به حجم زیاد مسافران به استان مازندران اشاره کرد و افزود: بیش از بیست میلیون مسافر وارد این استان می‌شوند و بنا به اعلام استانداری مازندران فقط در سه ماهه تابستان ۲۳ هزار میلیارد تومان از دستگاه کارت خوان کارت کشیده شد باید ببینیم از این میزان سهم فرهنگ و هنر چقدر است.

جوادی در ادامه داد: بنا داریم با فعال کردن مجتمع‌های هنری سهم خود را مبادلات اقتصادی در حوزه فرهنگ و هنر افزایش دهیم.

زبان نمایش بستر مناسب برای توانمندی‌های معلولان

علی خامه ور دبیر این جشنواره گفت: وظیفه و رسالت بهزیستی ایجاد بستر مناسب برای به منصه ظهور رساندن عملکرد و توانمندی معلولان است.

وی استفاده از زبان نمایش را یکی بسترهای ارائه توانمندی‌های جامعه هدف بهزیستی عنوان کرد و افزود: افرادی که به عنوان گروه‌های هنری در این جشنواره تئاتر شرکت کردند طیف بسیار متنوعی از جامعه هدف بهزیستی هستند.

دبیر ششمین جشنواره منطقه‌ای کاسپین گفت: این افراد اعم از معلولان جسمی حرکتی، حسی و حتی سالمندان هستند.

وی از رسانه‌ها خواست تا در بازتاب این جشنواره و ارتقای توانمندی این معلولان نقش خوبی ایفا کنند.

در پایان این نشست از پوستر ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین«کاسپبن» رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز