خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

در شان نظام نیست که کارگران با فقر دست و پنجه نرم کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۹۲۱

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در جشن کارگری استان به مناسبت دهه مبارک فجر تاکید کرد: در شان نظام و انقلاب نیست که کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی با فقر ونداری دست و پنجه نرم کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصراله دریابیگی در  مراسم دهه فجر که جمع زیادی از اعضای تشکل های کارگری استان مارندران حضور داشتند و در سالن شهرداری قائمشهر برگزار شد، گفت: پس از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز طعم شیرین عدالت به کام کارگران و بازنشستگان تلخ شده و بیش از ۷۰ درصد بازنشستگان با حداقل حقوق زندگی می کنند و بالغ بر ۹۰ درصد کارگران با قراردادهای ظالمانه موقت مشغول به کار هستند.

وی گفت: از دولت و مجلس درخواست داریم به اهداف انقلاب و راه امام و رهبری بازگردند و عدالت به معنای واقعی را درجامعه جاری کنند.

دریابیگی با انتقاد از ماهیت بودجه ۱۴۰۲ گفت: درحالی که می شنویم بودجه سال آینده رشدی ۴۲ درصدی دارد اما ریالی برای پرداخت مطالبات تامین اجتماعی از سوی دولت منظور نشده است.

دریابیگی نگرانی جدی جامعه کارگری و بازنشستگان در خصوص میزان افزایش حقوق این قشر مظلوم در بودجه ۱۴۰۲ را اعلام کرد و گفت: براساس ماده ۴۱ قانون کار در بحث تعیین مزد توسط شورای عالی کار باید دو موضوع تورم و سبد هزینه دیده شود؛ آیا افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها پاسخگوی هزینه‌های سنگین زندگی خواهد بود؟!

وی گفت: نجابت و وفاداری کارگران و بازنشستگان هم حدی دارد و حق نداریم از تعهد و مسئولیت پذیری و عشق و ارادت این جامعه به نظام و انقلاب و امام و رهبری سوء استفاده کنیم!!

دریابیگی گفت: معیشت، امنیت شغلی و قانون کار جمهوری اسلامی خط قرمز کارگران و بازنشستگان است و هیچ کس در هر لباس و منصبی حق ندارد زندگی و امنیت جامعه کارگری و پیشکسوتان تولید را به بازی گرفته و به نام انقلاب و نظام، از آنان سوء استفاده کند!

این فعال کارگری گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای گران‌بهایی برای جامعه کارگری و بازنشستگان به همراه داشته و حالا یک به یک آنها را از ما می‌گیرند و ناامیدی را به کارگران و بازنشستگان می‌دهند!!

دریابیگی گفت: همین کارگران و بازنشستگان در جنگ تحمیلی جانفشانی کردند و مقابل تحریم ها ایستادند و سالها است به خاطر امام و رهبری در برابر همه نامهربانی‌ها سکوت کرده‌اند و چند روز دیگر با تمام قوا در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور خواهند یافت اما پاسخ مسئولان به این همه عشق و ارادت چیست؟ و این وضعیت تا چه زمانی تداوم خواهد داشت!

به گزارش خبرنگار ما در این مراسم همچنین فرماندار قائمشهر درسخنان خود ضمن بیان دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: عزت وشرف واحترام به ملت ایران بزرگترین دستاوردهای این انقلاب بوده و اینک دنیا به ایران نگاهی متفاوت دارد.

وی کارگران و بازنشستگان را اقشاری شریف و مولد توصیف کرد و گفت: دولت تلاش دارد سطح معیشت اقشار حقوق بگیر ارتقاء یابد وقطعا کارگران وپیشکسوتان تولید در کانون توجهات دولت هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز