خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی فارس:

در تدوین برنامه هفتم نباید گرفتار شتابزدگی و کارهای نمایشی شد / طرح اجرای پلیس گردشگری به شورای گفت وگوی ملی ارجاع شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۰۷۷

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: با وجود گذشت بیش از 7 دهه از تجربه برنامه ریزی و تدوین شش برنامه توسعه‌ای پیش از انقلاب در کشور همچنان شکاف انتظارات و نتایج در برنامه ریزی توسعه در ایران پایدار مانده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی در شصت و سومین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با بررسی وضعیت رشد اقتصادی سالیانه در کشور افزود: میانگین متوسط رشد اقتصادی سالانه کشور از سال 1352 تا 1399 رقم ناچیزی معادل دو درصد بوده است و این درحالی است که این تورم در دهه گذشته به 40 درصد رسیده و در صورت ادامه روند فعلی در اقتصاد کشور، باید انتظار تورم بیشتر حتی تا 60 درصد هم داشته باشیم.  

رازقی اظهار داشت: در بحث اصول برنامه ریزی در کشور، تا زمانی که مسیر، تعریف و اهداف درست و مشخصی از توسعه برای برنامه نویس و سیاست گذار تبیین نشود نمی توان انتظار موفقیت و رشد توسعه را داشت. 

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه ما در کشور کمبود منابع نداریم و آنهایی که ناکافی بودن منابع را دلیل عدم سرمایه گذاری در کشور می دانند کم لطفی می کنند اضافه کرد: باید شرایطی فراهم شود تا نخبگان، کارشناسان و صاحبنظران بتوانند در فرایند برنامه ریزی کلان در کشور مشارکت کنند. 

وی با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی در تدوین برنامه ریزی های کلان در کشور ادامه داد: برای غلبه بر مشکلات در کشور باید فارغ از دستگاه ها، تیمی از متخصصان در کشور از بخش خصوصی، دولت و مجلس در کنارهم قرار گرفته و اهداف و برنامه ها را مشخص کنند و همه دولت ها موظف به اجرای آن باشند. 

رازقی عنوان داشت: در تدوین برنامه هفتم نباید گرفتار شتابزدگی و کارهای نمایشی شد برنامه هفتم فرصتی برای نظام سیاسی کشور است تا نشان دهد که درک عمیقی از مسایل و مشکلات و ظرفیت های کشور دارد و قصد دارد با کمک همه ایرانیان از فرصت های پنج سال آتی بهترین استفاده را برای حل مشکلات و رفاه عمومی مردم جامعه انجام دهد. 

در این جلسه گزارش آبان ماه شاخص مدیران خرید ارائه شد. 

شصت و سومین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با چهار دستور جلسه ضرورت تعریف ساختار پلیس گردشگری، اجرای پروژه FTTH در کارخانه نوآوری جهت تقویت سرعت اینترنت و بقای کسب و کارهای دیجیتالی بومی، استفاده از تسهیلات مربوط به خانه خلاق و نوآوری به منظور راه اندازی خانه خلاق کارخانه نوآوری، بهره گیری از نیروی متخصص بومی در تشخیص و ارزیابی صلاحیت مشاوران و پیمانکاران و چهار پیش از دستور با حضور استاندار فارس، رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس، معاونین استانداری، مدان کل استان و نمایندگان دستگاه های اجرایی و فعالان بخش خصوصی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز