خبرگزاری کار ایران

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان:

ارائه فراخوان جشنواره «شهدای گمنام و توسعه میراثفرهنگی ایران» در زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۴۷۵

فراخوان جشنواره علمی «شهدای گمنام و توسعه میراثفرهنگی ایران» در زنجان ارائه شده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان گفت: امیدواریم این حرکت علمی موجب آگاهی مسئولان سیاست زده میراثفرهنگی کشور و هدایت ایشان به بهره‌گیری از روش‎های علمی و اخلاقی در برخورد با مسائل فرهنگی ارزشی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در زنجان، احمد بیگدلی امروز، شنبه،(۶دی) با اشاره به ارائه فراخوان پژوهش‌های علمی با محوریت تاثیر مثبت حضور بارگاه‌های مطهر شهداء در محوطه‌های تاریخی کلان شهرهای ایران اظهار داشت: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان نیز فراخوان این پژوهش را ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان به عنوان تشکلی مستقل و آرمان‌گرا وظیفه خود را حراست از ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی می‌داند، افزود: با توجه به وقوع حاشیه‌های تلخ پیرامون تشییع و تدفین شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در استان یزد، در ابتکاری علمی و انقلابی و در راستای کشیدن خط بطلانی بر توجیه‌های جریانات سیاست زده اقدام به برگزاری جشنواره مقاله نویسی «شهدای گمنام و توسعه میراثفرهنگی ایران» کرده است.

وی با بیان اینکه شرایط کلی جامعه ایران به ویژه آنچه از این شرایط مورد توجه دانشجویان است، بیشتر متوجه رشد اقتصادی، علمی و فرهنگی جامعه ایرانی است، تصریح کرد: سئوال اکثریت جوانان این است که چرا جریانات سیاسی در قامت دولت یازدهم با نگاه‌هایی سیاست زده و غیر علمی در مقابل اقدامات ارزشی و فرهنگی سنگ‎اندازی کرده و بعضا با زبان تند و تهدید، مردم را به عنوان حامیان اصلی انقلاب ارزشمند اسلامی از تدفین شهداء باز می‌دارند.

وی تصریح کرد: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان از همه اندیشمندان و پژوهشگران عرصه صنعت گردشگری و علوم وابسته دعوت می‌کند تا با تدوین آثار علمی و پژوهشی خود با محوریت «آثار مثبت تدفین شهداء در محوطه‌های تاریخی اسلامی - شیعی» و تاثیر آن در ارتقای کارکردهای اصیل میراثفرهنگی شهرهای تاریخی ایران آماده و برای دبیرخانه این جشنواره علمی ارسال کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم این حرکت علمی موجب آگاهی مسئولان سیاست زده میراثفرهنگی کشور و هدایت ایشان به بهره‌گیری از روش‎های علمی و اخلاقی در برخورد با مسائل فرهنگی ارزشی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز