خبرگزاری کار ایران

مشاور سخنگوی وزارت امور خارجه:

وزارت امور خارجه از تشکل‌های مردمی استقبال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۳۶۲

اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه دروازه ورود تشکل‌ها به مباحثدیپلماسی است و این وزارتخانه آمادگی لازم را برای ارائه خدمات تخصصی دارد.

مشاور سخنگوی وزارت خارجه گفت: این وزارتخانه آمادگی لازم را برای ارائه مشاوره لازم به سازمان‌های مردم نهاد(سمن) برای ورود به ارتباطات بین‌المللی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، میرزا آقایی ظهر روز پنج شنبه ۱۱ دیماه در نشست فرمانداران مراکز استان‌های سراسر کشور و مدیران کل اجتماعی استانداری‌ها با اشاره به ایجاد اداره کل دیپلماسی عمومی طی سال‌های اخیر برای ورود به مباحثغیر سیاسی و اجتماعی، گفت: انقلاب ما مردمی است و حضور مردم در عرصه‌های تخصصی یک حق و قانون نحوه آن را تعریف می‌کند.

وی افزود: بخشی از امور سیاست خارجی می‌تواند در اقدامات تشکل‌های مردمی تعریف شود و وزارت امور خارجه از این اقدام استقبال می‌کند.

مشاور سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: تاثیرگذاری فعالیت سمن‌ها بیش از کارهای دیپلماتیک دولت است چراکه ما بعنوان کارمندان دولت و سمن‌ها بعنوان مردم فعالیت دارند و طبیعتا افراد سایر کشور‌ها، فعالیت‌های مردمی بیشتر برایشان باورپذیر است.

او همچنین به جلسه روز گذشته خود با فعالان گردشگری و میراثفرهنگی، آنان را سفیران جمهوری اسلامی در داخل نامید و گفت: آنان با فعالیت‌های خود، گردشگران و مردم سایر کشور‌ها را با ایران و میراثفرهنگی‌اش آشنا می‌کنند.

میرزا آقایی در ادامه تاکید کرد: اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه دروازه ورود تشکل‌ها به مباحثدیپلماسی است و این وزارتخانه آمادگی لازم را برای ارائه خدمات تخصصی دارد.

وی گفت: وزارت خارجه علاقمند است تا توانمندی استان‌ها را به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها منتقل کند و در دیدار با طرف‌های خارجی، راهکار‌ها و سازوکارهایی را برای بهره گیری از این توانمندی‌ها پیشنهاد دهد و هیات‌های مختلف را به استان‌ها اعزام کند.

این مقام مسئول در اداره کل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در پایان سخنان خود پیشنهاد داد تا استان‌ها تورهایی را برای سفرای مستقر در تهران برپا کنند و زمینه ظهور استان خود را در ارتباطات بین المللی فراهم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز