خبرگزاری کار ایران

طرح‌های نیمه‌ تمام‌ مازندران در انتظار اولویت بندی برای اجرا است؛

وجود بیش از سه هزار طرح عمرانی نیمه تمام در مازندران/علت عقب ماندگی پروژه‌ها، ضعف پیمانکاران و کمبود بودجه و اعتبارات است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۱۲۶

براساس آنچه توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران اعلام شده، حدود سه هزار طرح عمرانی نیمه تمام در استان مازندران وجود دارد که تا تکمیل شدن تمامی این طرح های عمرانی، دستگاه های اجرایی و فرمانداری از کلنگ زنی طرح جدید خودداری کنند.

به گزارش ایلنای مازندران،بارها از سوی مسئولان استانی و کشور اعلام شده‌  که اراده  دولت  بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام است و در سفرهای استانی دولت، طرح‌های جدید کمتر شروع شد و بیشتر تمرکز روی تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام بوده است.

در سفر رئیس جمهور به مازندران  در اسفند ماه ۱۴۰۰ هم تکمیل طرح‌های نیمه تمام در اولویت بوده و در همین راستا ۱۷ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان مجموع اعتبارات در سفر رئیس‌جمهور به مازندران تخصیص پیدا کرد که ۱۱ هزار میلیارد تومان آن تسهیلات تکلیفی به بانک‌ها بوده است.

براساس اعلام سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران، مجموع مصوبات در سفر رئیس جمهور به استان مازندران ۱۷۶ طرح بود که از بین این مصوبات ۸۴ طرح پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد داشته و زمان تکمیل آن طی سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ است.

 رسوب طرح‌های نیمه تمام عمرانی، چالش اساسی در مازندران

براساس اعلام سازمان مدیریت مدیریت برنامه ریزی مازندران، فرج الله فتح الله پور، رئیس این سازمان، رسوب طرح های نیمه تمام عمرانی را  یک چالش اساسی در مازندران است و امسال فرمانداری ها منابع مالی را به سمت تکمیل طرح های دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا و اشتغال آفرین هدایت کنند.

وی افزود: اعتبار هزینه ای و عمرانی سال گذشته مازندران چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که ۴۹ درصد آن به دستگاه های اجرایی برای تکمیل طرح ها تخصیص یافت.

فتح الله پور با بیان این که برای امسال هفت هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و هزینه ای برای بودجه سال ۱۴۰۱ استان مازندران مصوب شد، گفت: این رقم مصوب در مقایسه با لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۸۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان این که یک هزار و ۳۶۳ طرح عمرانی در سال گذشته با همراهی دستگاه‌های اجرایی استان به بهره برداری رسید، تصریح کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی در کنار پیگیری برای تخصیص اعتبارات استانی به دنبال منابع مالی ملی باشند و با تلاش همگانی به طور حتم می توان جهش خوبی را برای توسعه استان به ارمغان آوریم.

در کنار فراهم کردن زیر ساخت ها و تزریق اعتبارات و تسهیلات برای تکمیل پروژه های نیمه تمام مازندران، اتخاذ تدابیر مناسب برای جذب سرمایه‌گذار هم از راهکارهای مهم برای توسعه مازندران است که در این راستا همه مسوولان استانی و شهرستانی با عزم راسخ بسیج شده اند تا چالش های مختلف را برطرف و برای رفع مشکلات تلاش کنند تا معضلات پیش روی مردم کم و کمتر شود.

 شناسایی ۱۲۳ فرصت سرمایه‌گذاری جدید در مازندران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران هم با اعلام اینکه ۱۲۳ فرصت سرمایه‌گذاری جدید برای استان مازندران  شناسایی شده، گفت: ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار از جمله اهداف مهم شناسایی این فرصت هلی سرمایه‌گذاری بوده است. 

سید اسماعیل هاشمی افزود:  ایجاد فرصت های جدید سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و تولیدی با محوریت دانش‌بنیان‌ در استان از برنامه های مهم ما در راستای شعار سال بوده که امیدواریم با همراهی بخش خصوصی شاهد شکوفایی و توسعه بیشتر در این حوزه ها و ایجاد بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در مازندران باشیم.

۱۵ سال انتظار برای نبود منابع مالی و پیمانکاران بدعهد

رضا علیخانی معاون عمرانی استاندار مازندران هم علت عقب ماندگی پروژه های استان مازندران را ضعف نظارت، ضعف پیمانکاران، مشکلات بودجه و اعتبارات، تغییرات شرایط قراردادها، اختلاف بین دستگاهها، محدودیت های زیست محیطی و منابع طبیعی  دانست و گفت:  تلاش داریم تا با مدیریت جهادی پروژه های چابک داشته و پاسخگو و هوشمند عمل شود.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی در دست انجام استان تصریح کرد: در کنار آزادراه‌ها به عنوان محور ورودی استان مازندران که با قوت در دستور کار است، ۲۴ پروژه در دست اقدام است که موافقت ۵ هزار میلیارد تومان گرفته شده و ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تهاتر زمین امضا شده و تلاش داریم تا بخش زیادی از پروژه را به قرارگاه سازندگی سپاه واگذار شود تا شاهد شکوفایی استان باشیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: پس از ۱۵ سال انتظار به دلیل نبود منابع مالی و پیمانکاران بدعهد، ۲۴ طرح عمرانی نیمه‌تمام استان با ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تکمیل می شود که منابع تأمین هزینه با تهاتر زمین در استان مازندران انجام خواهد شد و پرونده پیمانکاران بدعهد با اعمال قانون و تاخیر و جریمه آن بسته می شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز