خبرگزاری کار ایران

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد:

ساماندهی ۵۰ هزار بی‌سواد در مازندران تا پایان برنامه پنجم توسعه

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۶۶

برای تشویق افراد برای سواد‌آموزی بخشی از سرانه سوادآموزی در اختیار داوطلبان سوادآموز قرار می‌ گیرد.

ایلنا: با اقدامات انجام شده در سال گذشته، ۲۵ هزار نفر در مازندران باسواد شدند.

به گزارش " ایلنا " از ساری، " نعمت بقایی " معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ هزار بی‌سواد در مازندران داریم که این افراد باید تا پایان برنامه پنجم کشور باسواد شوند.

وی با اشاره اینکه آمار دقیقی از محل سکونت افراد بی‌سواد در مازندران نداریم، بیان داشت: این موضوع پیشبرد برنامه های نهضت سوادآموزی را با مشکل مواجه می کند.

این مقام مسئول برنامه ابلاغی این سازمان در سال جاری را برگزاری دوره های سواد آموزی برای ۱۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون چهار هزار نفر زیرپوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به جایگاه برتر مازندران به عنوان باسواد ترین استان در کشور گفت: شهرهای سوادکوه، گلوگاه و رامسر در مازندران نیز باسوادترین مناطق استان هستند.

" بقایی " گروه سنی بی‌سوادان مازندران را ۳۰ تا ۴۹ سال اعلام کرد و گفت: برای تشویق افراد برای سواد‌آموزی بخشی از سرانه سوادآموزی افراد را در اختیار داوطلبان سوادآموز قرار می‌دهیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران سرانه سوادآموزی هر فرد در مازندران را ۵۳۰ هزار تومان در دوره سوادآموزی اعلام کرد و گفت: سرانه دوره تحکیم ۶۰۰ هزار تومان و ۷۲۰ هزار تومان سرانه نیز برای دوره انتقال در نظر گرفته شده است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مازندران به ساماندهی آموزشیاران نهضت سوادآموزی در مازندران اشاره کرد و گفت: همه آموزشیاران عرصه سوادآموزی مازندران تا سال ۹۱ استخدام شدند و هیچ آموزشیار بلاتکلیفی در استان وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز