خبرگزاری کار ایران

ایلنا از مازندران خبر می دهد؛

عرضه مرغ با کمتر از نرخ مصوب در بازار مازندران/ مرغداران مازندرانی نیازمند سرمایه در گردش و بسته های حمایتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۶۰۰

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مازندران از عرضه مرغ با قیمتی کمتر از نرخ مصوب در بازار مازندران خبر داد و گفت: انباشت مرغ در مرغدارای موجب ضرر و زیان‌مرغداران شده‌است.

عطاء الله حسن زاده در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: مازندران با دارا بودن ۲ هزار و ۴۰۰ مرغداری نقش مهمی در صنعت طیور  کشور دارد و با توجه به ظرفیت بالای صنعت مرغداری  به دلیل بهره گیری از استانداردهای روز جهان مازندران دارای قابلیت رقابت در بازارهای جهانی  است.

وی افزود: با توجه به‌ اینکه مازندران در صنعت طیور قابلیت صادرات به کشورهای حاشیه خزر را داراست، باید شرایط در این حوزه مهیا و فراهم شود و در بخش صادرات فعال تر از همیشه وارد شویم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران گفت: نرخ مصوب مرغ در بازار ۶۳ هزار تومان اعلام شد که در بازار مازندران قیمت واقعی مرغ بین  ۵۳ تا ۵۵ هزار تومان است و حدود ۱۰ هزار تومان کمتر از قیمت بازار مرغ توزیع می شود.

حسن زاده با بیان اینکه انباشت مرغ در مرغداری ها باعث ضرر و زیان مرغداران شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کاهش قدرت خرید مردم یکی از اصلی ترین مشکلات مرغداران است و نرخ فعلی گوشت مرغ در بازار، هزینه تولید مرغداران را تامین نمی‌کند.

وی با اظهار این که تنظیم بازار و پشتیبانی امور دام در شرایط کنونی باید از مرغداران حمایت کنند، گفت: با هماهنگی بین متولیان‌ می توان شرایط بازار را کنترل و مدیریت کرد.

او گفت: یکی از نیازهای مهم‌ ما در حال حاضر جوجه ریزی است و اگر تولیدکننده نتواند به موقع جوجه ریزی داشته باشد، بازار مصرف در آینده دچار مشکل و بحران خواهد شد.

حسن زاده گفت: در پی اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، برای تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی، باید با پرداخت تسهیلات از تولیدکنندگان دام و طیور حمایت و باید بسته های حمایتی اجرایی شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران یادآور شد: مرغداران نیازمند  تسهیلات، بسته های حمایتی و سرمایه در گردش به دلیل تغییرات قیمت نهاده های دامی برای ادامه تولید هستند و باید در این بخش توجه ویژه به مرغداران و تولیدکنندگان اعمال شود.

وی گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی از وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی مقرر شده است ۲۰ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات به تامین سرمایه در گردش مراکز تولیدی با سود‌های ۱۰، ۱۲، ۱۵ و ۱۸ درصد متناسب با ظرفیت دامداری‌ها و مرغداری‌ها اختصاص پیدا کند که محقق نشد و انتظار است محقق شود تا واحدهای تولیدی بتوانند سرمایه در گردش یک دوره از تولید خود را تامین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز