خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران:

۵۰ درصد پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی مازندران در روستاهاست

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۲۰

متاسفانه ورزش مدارس به رغم اهمیت فراوانی که دارد جدی گرفته نمی‌شود. / از علمکرد تربیت بدنی و ورزش در آموزش و پرورش مازندران راضی نیستم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: تعیین شاخص جمعیت و وسعت در زمان تخصیص بودجه به استان‌ها، منطقی نیست.

به گزارش ایلنا از ساری، احمد سعادتمند در نشست خبری مشترک با مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران اظهار کرد: مدال‌های کسب شده ورزشکاران مازندران با مدال‌های ۱۷ استان کشور برابری می‌کند که در این شرایط نباید تعداد جمعیت و یا وسعت استان‌ها، ملاک اختصاص دادن بودجه‌ها باشد.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ورزشکاران مازندرانی ۱۳۶ مدال آسیایی و جهانی کرده‌اند که این تعداد مدال در ۲۸ رشته ورزشی به دست آمد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در پاسخ به برخی انتقاد‌ها که کسب مدل ورزشکاران را بدون ارتباط با مدیریت ورزش مازندران می‌دانند اظهار کرد: بدون تردید نظارت و کنترل هزار و ۶۰۰ باشگاه، ۹۰۰ هیات شهرستانی و ۱۵۰ هزار ورزشکار با داشتن ۲۳۰ پرسنل کار بسیار سختی است اما اولویت اصلی اداره کل ورزش و جوانان، توجه به شرایط جسمی و روحی ورزشکاران است.

سعادتمند ادامه داد: تشکیل پرونده پزشکی برای قهرمانان، حضور مداوم در اردوهای تیم ملی و برگزاری نشست با روسای فدراسیون‌ها و کادر فنی تیم ملی، بخشی از فعالیت‌هایی است که از طرف اداره کل ورزش و جوانان برای روحیه بخشی به ورزشکاران و فراهم کردن شرایط مدال آری این قهرمانان انجام می‌شود.

وی همچنین به برنامه بلند مدت این اداره کل برای مدال آوری در بازی‌های آسیایی سال ۲۰۱۴ که به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: ستاد بازی‌های آسیایی این چوآن در این اداره کل تشکیل شد که هدف اصلی این ستاد، شناسایی قهرمانان احتمالی این رقابت‌ها و کمک به کسب این افتخارات است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ادامه داد: از میان ورزشکارانی که بخت کسب مدال در این رقابت‌ها داشتند، ۱۱۰ ورزشکار در ۲۲ رشته ورزشی شناسایی شدند که انتظار داریم از این تعداد ۳۵ نفر به رقابت‌های آسیایی کره جنوبی اعزام و حدود ۱۲ مدال برای کاروان ورزش ایران و مازندران به دست آوردند.

سعادتمند به لزوم توجه بیشتر ورزش در مدارس برای پشتوانه سازی اشاره کرد و گفت: متاسفانه ورزش مدارس به رغم اهمیت فراوانی که دارد جدی گرفته نمی‌شود.
وی بیان کرد: از علمکرد تربیت بدنی و ورزش در آموزش و پرورش مازندران راضی نیستم اما امیدواریم در آینده شاهد تغییر دیدگاه‌ها در زمینه توجه به ورزش باشیم.

وی اظهار کرد: یکی از دلایل تعطیلی ورزش در آموزش و پرورش نداشتن اعتبار است که امیدواریم در پیش بینی بودجه سال آینده، توجه بیشتری به این بخش انجام شود.

به تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی در مازندران اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام ور زشی مازندران در روستا‌ها است که با تخصیص بودجه لازم و تکمییل این طرح‌ها، شاهد شکوفایی بیشتر ورزش در میان روستاییان خواهیم بود.

وی ادامه داد: با نگاه ویژه دولت به توسعه ورزش در مازندران تا دهه فجر امسال ۹ طرح ورزش در مناطق مختلف استان به بهره بهره برداری خواهد رسید.

سعادتمند به برگزاری یازدهمین دوره رقابت‌های کشتی شهید هاشمی‌نژاد بهشهر اشاره کرد و گفت: این رقابت‌ها که با حضور ۱۸ تیم داخلی و خارجی برگزار می‌شود دارای کیفیت فنی بالایی است و به مسابقاتی معتبر در رده سنی جوانان تبدیل شده است.

رییس هیات ورزش‌های بومی و محلی مازندران نیز در این جلسه گفت: با هدف ترویج هر چه بیشتر ورزش میان روستاییان و زنده کردن فرهنگ‌های بومی، اولین المپیاد ورزش روستایی آذر ماه امسال در مازندران برگزار می‌شود.

«رضا بحرگرد» اظهار کرد: این رقابت‌ها در ۱۲ رشته ورزشی برای مردان و زنان و در شش شهر برگزار می‌شود و انتظار داریم در این رقابت‌ها، شاهد استقبال روستاییان باشیم.

وی افزود: اگر چه در سال‌های اخیر توجه زیادی به توسعه ورزش در روستا‌ها شده است اما این مقدار توجه برای روستاییان کافی نیست.

رییس هیات ورزش‌های بومی و محلی مازندران همچنین از ثبت ورزش باستانی لوچو در فهرست آثار فرهنگی کشور خبر داد و گفت: اولین دوره لیگ لوچو مازندران با حضور تیم‌های مختلفی از شهرهای استان به زودی برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز