خبرگزاری کار ایران

در چهارمین روز از هفته کارگر مطرح شد؛

مهارت آموزی باید به یک گفتمان ملی تبدیل شود/قراردادهای موقت و سفید امضا بزرگترین مشکل کارگری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۳۶۶

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با بیان اینکه توجه ویژه به توسعه مهارت آموزی در اقتصاد دانش بنیان،ضرورت امروز کشور محسوب می شود، گفت: مهارت آموزی باید به یک گفتمان ملی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید حسین درویشی در چهارمین روز از هفته کارگر و در جمع جوانان کارگر به نقش کارگران در طول انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: کار و کارگر زمانی به مفهوم واقعی خود میرسد که مهارت آموزی و فراگیری مهارت در کنار آن شکل بگیرد.

وی مهارت آموزی را در امنیت شغلی و بعد روانی مهم دانست و افزود: البته این موضوع در عمل نیز باید اجرایی شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با بیان اینکه توجه ویژه به توسعه مهارت آموزی در اقتصاد دانش بنیان،ضرورت امروز کشور محسوب می شود، گفت: مهارت آموزی باید به یک گفتمان ملی تبدیل شود.

 درویشی، فقر فرهنگ کار و اعتقاد و باور به کار را از چالش های مهم استان مازندران عنوان کرد و ادامه داد: شاخه کار نیازمند به دانش و توانایی و تجربه است.

وی مهارت آموزی را از ضروریات جامعه دانست و افزود: توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه تنها به مناطق کم برخوردار نیست؛ هر کسی که امروز نتواند در جامعه معیشت و رفاه خود را تامین کند؛ فقیر است.

درویشی با بیان اینکه نقش فنی و حرفه ای مهم و رسالتش سنگین است، اعلام کرد که 200 مربی در بخش دولتی، 4 هزار مربی در بخش خصوصی در حوزه فنی و حرفه ای فعالیت می کنند.

وی، افزود: ارتقای مهارت کارگران به جهت ثبات و اهمیت شغلی در واحدهای صنعتی از ویژگی های مهم اداره کل فنی و حرفه ای است.

دوریشی به نقش مربیان در ارتقای مهارت آموزی و امنیت شغلی اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های مازندران تحقق پذیری و تقاضا محوری در آموزش استان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران افزود: کار باید به سمت مردمی شدن حرکت کند و مردم خودشان ترویج دهنده آموزش مهارت آموزی باشند.

درویشی تاکید کرد که سلامت اجتماعی و روحی و روانی کارگران از الزاماتی است که باید به آن توجه ویژه شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: قراردادهای موقت و  سفید امضا که از سوی کارفرمایان به کارگران تحمیل می شود بزرگترین مشکل جامعه کارگری است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، نصرالله دریابیگی با تبریک روز کارگر، گفت: کارگران همواره حامی عزت و استقلال کشور بوده اند و در سخت ترین شرایط کار و زندگی می‌کنند اما هیچوقت دست از حمایت تولید و فرامین رهبر معظم انقلاب برنداشته اند.

وی نداشتن امنیت شغلی و رفاه اجتماعی را مهم ترین چالش های پیش روی جامعه کارگری دانست و افزود: بستن قرارداد بدون تاریخ و سفید امضا از دیگر مشکلات جامعه کارگری است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران به مشکلات جامعه کارگری در کارگاه های تولیدی زیر ده نفر اشاره کرد و گفت: متاسفانه هیچ نطارتی بر این واحدها وجود ندارد.

دریابیگی افزود: کارگران، وفادارترین قشر به نظام و انقلاب هستند و نقشی مهم و اساسی در تولید و اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند اما به لحاظ معیشتی در مشکلات فراوانی به سر می برند.

وی با بیان اینکه تورم و افزایش افسار گریخته قیمت ها کمر کارگران را خم کرده است خواستار توجه ویژه وزارت سمت بر نرخ ها شد و افزود: هر چند دستمزد کارگر نسبت به قبل افزایش یافته اما هنچنان سفره های کارگران خالی است  و این امر باعث آسیب به کانون خانوده ها می شود و به همان ترتیب طلاق نیز افزایش می یابد.

دریابیگی یادآور شد: علی‌رغم اینکه قانون اساسی درمان را برای بیمه‌شده رایگان کرده اما همچنان هزینه پرداخت می‌شود و این موضوع مشکلات این قشر را مضاعف کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز