خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

انجام مبارزه شیمیایی در ۴۲ هزار هکتار مزارع گندم مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۲۹۸

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در ۴۲ هزار هکتار از مزارع گندم مازندران، امسال مبارزه شیمیایی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه شیمیایی با عوامل خسارت زای علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها در ۴۲ هزار و ۲۴۵ هکتار از مزارع گندم استان در سال زراعی جاری خبر داد.

عبدالرحمن زاغی با اشاره به اینکه مبارزه علیه علف‌های هرز پهن‌برگ در ۹ و ۹۶۰ هکتار، کشیده برگ در ۱۵ هزار و ۱۳۹ هکتار و توام (دومنظوره) در ۹ هزار و ۱۸۲ هکتار از مزارع گندم استان انجام شد، گفت: برای مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم استان، سموم گرانستار، توفوردی، آکسیال، اتللو، آتلانتیس، پوماسوپر، تیفیس و ویکیلیس مصرف شد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران بابیان اینکه با بیماری‌های گندم در هزار و ۴۹۷ هکتار از مزارع استان مبارزه شیمیایی شد، افزود: مبارزه شیمیایی با بیماری سفیدک سطحی در ۶۳۷ هکتار، پوسیدگی طوقه و ریشه در ۵۰ هکتار و لکه برگی‌ها (توام) در ۳۶۷ هکتار از مزارع گندم استان صورت گرفت.

زاغی ادامه داد: مبارزه با آفات نیز در ۳ هزار و ۱۱۹ هکتار از مزارع گندم استان انجام شد که ۳ هزار و ۸۲ هکتار آن با حلزون، ۲۷ هکتار با سوسک سیاه زابروس و ۱۰ هکتار با کرم مفتولی بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز