خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران :

3 میلیون مسافر نوروزی زائر امامزادگان مازندران شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۵۸۷

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه از 29 اسفندماه سال گذشته تا هشتم فروردین امسال 3 میلیون و 200 هزار مسافر به زیارت آستان مقدس امامزادگان مازندران تشرف یافتند، گفت: در همین مدت حدود 5 هزار نفر در سوئیت‌ها، زائرسراها و اتاق‌های بقاع متبرکه مازندران اسکان یافتند.مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه از 29 اسفندماه سال گذشته تا هشتم فروردین امسال 3 میلیون و 200 هزار مسافر به زیارت آستان مقدس امامزادگان مازندران تشرف یافتند، گفت: در همین مدت حدود 5 هزار نفر در سوئیت‌ها، زائرسراها و اتاق‌های بقاع متبرکه مازندران اسکان یافتند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در گفت‌وگویی با اشاره به سال‌نو و سفرهای نوروزی در استان گفت: طرح آرامش بهاری پس از دو سال وقفه به علت شیوع ویروس کرونا در ایام عید نوروزی امسال در مازندران اجرا شد.

وی با بیان اینکه 140 امامزاده و بقاع متبرکه مازندران با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مجری طرح آرامش بهاری هستند، افزود: مابقی امامزادگان مازندران نیز در این ایام میزبان زائران و مسافران نوروزی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه ۵۰ مبلغ اعزامی و ۸۵ روحانی مستقر در طرح آرامش بهاری حضور دارند، گفت: ۴۰ خیمه معرفت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری مازندران برپا شد که فعالیت‌های فرهنگی در آن به اجرا در آمده است.

حیدری از وجود 700 سوئیت، زائرسرا و اتاق در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران خبر داد و گفت: اکثر این‌ها جزو زائرسرا هستند که در طول سال به خصوص ایام نوروز زائران و مسافران در آن اسکان می‌یابند.

وی با بیان اینکه از 29 اسفندماه سال گذشته تا هشتم فروردین امسال 3 میلیون و 200 هزار مسافر به زیارت آستان مقدس امامزادگان مازندران تشرف یافتند، افزود: در همین مدت حدود 5 هزار نفر در سوئیت‌ها، زائرسراها و اتاق‌های بقاع متبرکه مازندران اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: در مراسم لحظه تحویل سال‌نو حدود 800  هزار نفر در جوار آستان مقدس امامزادگان مازندران حضور یافتند.

حیدری خاطرنشان کرد: در هفته ابتدایی سال جدید با توجه به برودت هوا و دستور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر فراهم کردن اسکان مسافران در بقاع متبرکه و مساجد، تمامی اماکن مذهبی بین راهی استان آماده اسکان مسافران نوروزی بودند.

وی عنوان کرد: برای روز طبیعت نیز تمامی اماکن مذهبی که در فضای جنگلی قرار دارند و یا دارای فضای مناسب هستند، آماده پذیرایی و استقبال از مسافران و زائران هستند و از مسافران درخواست می‌شود در محیط‌های جنگلی بقاع متبرکه که اقدام به روش کردن آتش کردند، پس از پایان سفر حتما از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز