خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید کشور:

بنیاد شهید پیگیر مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۶۶۵

رئیس بنیاد شهید کشور گفت: این بنیاد، پیگیر مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در مازندران افزود: بنیاد شهید پیگیر مسائل و مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی است و در این راستا نیاز به حمایت جدی همه مدیران و مسئولان دارد.

معاون رئیس‌جمهور بابیان این‌که برگزاری جلسات شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها به ریاست استانداران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تصریح کرد: توقع ما این است که همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها مسائل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را به‌درستی و البته طبق قانون و مقررات رصد و با توجه ویژه، حل‌وفصل کنند.

قاضی‌زاده هاشمی توجه ویژه به اشتغال و مسکن خانواده‌های شهدا و ایثارگران را خواستار شد و گفت: مأموریت بنیاد شهید در دولت جهادی سیزدهم به‌مراتب مهم‌تر شده است و یکی از دلایل اصلی انجام سفر‌های استانی نیز توجه دادن دستگاه‌های اجرایی برای رسیدگی به مسائل فرهنگی ایثار و شهادت و مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

رئیس بنیاد شهید بابیان این‌که تاکنون ۱۱ سفر استانی با همراهی معاونان و مدیران ستادی بنیاد شهید انجام داده افزود: البته این سفر‌ها همواره در پی برگزاری یادواره‌ها و مناسبت‌های ایثار و شهادت انجام می‌شود و بهانه سفر به مازندران نیز شرکت در یادواره گردان حمزه در تنکابن است.

وی گفت: خانواده بزرگ شهدا و ایثارگران نیز همانند دیگر مردم کشور مشکلاتی درزمینهٔ معیشت، مسکن و اشتغال دارند، با این تفاوت که میانگین سنی ایثارگران و خانواده‌هایشان حدود ۶۰ سال است و به همین دلیل نیازهایشان به‌ویژه در حوزه خدمات درمانی به‌مراتب تشدید شده است که نیازمند توجه جدی‌تر است.

قاضی‌زاده افزود: امروز جانبازان به دلیل کهولت سن با چالش‌های سلامتی جسمی و روحی شدیدی مواجه شدند که باید موردتوجه بیشتری قرار گیرند و خوشبختانه برنامه‌های حمایتی دولت سیزدهم به این اقشار ویژه شده است.

وی اختصاص پنج درصد حمایت‌های ساخت مسکن ملی و ۱۰ درصد اشتغال در دولت سیزدهم را نشانگر توجه ویژه به ایثارگران و خانواده‌های شهدا دانست و گفت: مطالبات ایثارگران در تجمع رو به روی مجلس مختلف بوده است که بخشی از آن‌ها هنوز در قوانین درج نشده است، ولی بخش دیگر مانند موارد معیشتی و یا تبدیل وضعیت استخدامی این افراد از سوی بنیاد شهید به‌صورت موردتوجه و پیگیری قرارگرفته است.

قاضی‌زاده بازدید از پروژه‌های استان برای خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگران را از دیگر اهداف بیان کرد و گفت: همچنین در برخی استان‌ها مراکز اقتصادی وجود دارد که از آن‌ها بازدید می‌شود و در آمل از مجموعه زربال بازدید می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز