خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت‌احوال مازندران:

۳۹۰ هزار مازندرانی برای دریافت کارت ملی هوشمند پشت نوبت هستند/کاهش ولادت در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۶۶۸

مدیرکل ثبت‌احوال مازندران گفت: مدیرکل ثبت‌احوال مازندران با اشاره به اینکه ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان وجود دارند، گفت: ۳۹۰ هزار نفر پشت نوبت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مجتبی فاطمی امروز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اهمیت مرز هویتی گفت: بسیاری از اتباع بیگانه درصدند تا به شناسنامه و سند هویتی دست یابند و اگر هوشیاری کارکنان ثبت‌احوال نباشد، شاهد اتفاقاتی خواهیم بود.

وی افزود: امسال ۱۹۹ هزار نفر برای دریافت خدمات به ادارات ثبت‌احوال مراجعه کردند و تاکنون 6 میلیون سند در استان آرشیوشده است و برای صدور شناسنامه المانی و تعویض آن در حال حاضر سه روز تا یک ماه زمان می‌برد.

فاطمی ادامه داد: ایستگاه سیار تعریف‌شده و هر خانواده که معلول یا بیمار دارد با هماهنگی در منزل آن فرد خدمات ثبت‌احوال ارائه می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال مازندران بابیان اینکه یک فرد ۳۲ ساله برای چهارمین بار شناسنامه خود را مفقود کرده است، از مردم خواست تا به‌محض مفقود شدن اسناد هویتی با ادارات مربوطه مراجعه کنند و گفت: دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت کار ملی هوشمند (۱۵ سال به بالا) داریم که ۱۰۰ هزار نفر در مازندران هنوز دریافت نکردند.

فاطمی افزود: در هشت ماه سال جاری یک هزار و ۵۳۲ نفر نام های خود را تغییر دادند و از مراجعه آن‌ها به دادگاه‌ها جلوگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه سال قبل میزان ولادت ۱۱ درصد کاهش یافت و به ۳۰ هزار نفر رسید، گفت: امسال نیز میزان ۲۰ هزار و ۳۰۸ واقعه ولادت ثبت شد که کاهش سه‌درصدی را نشان می‌دهد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز