خبرگزاری کار ایران

یک مدیر مدرسه در پل سفید در گفت‌وگو با ایلنا:

برگزاری هفته مازندران فرصتی مناسب برای آشنایی با فرهنگ اصیل مازندرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۸۷۸

مدیر دبستان مهدیه پل سفید سوادکوه گفت:برگزاری هفته مازندران فرصتی مناسب برای آشنایی با فرهنگ اصیل مازندرانی است

 رحیمه چاوله در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا به برگزاری جشن هفته مازندران اشاره و آن را فرصتی مناسب برای آشنایی دانش‌آموزان با صنایع دستی و غذاهای بومی و محلی مازندران دانست و گفت: به رسم دیرینه سعی کردیم هفته مازندران را گرامی بداریم چون فرهنگ مازندران در حال خاموشی و برنامه‌های محلی مازندران رو به فراموشی است.

 وی از برگزاری هرساله جشن با محوریت زنده نگه‌داشتن فرهنگ اصیل مازندران خبر داد و افزود: قصد داریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی گوشه‌ای از فرهنگ اصیل مازندران را که گذشتگان و آبا و اجداد ما داشته در قالب یک نمایشگاه در مدرسه به نمایش بگذاریم تا دانش‌آموزان ما بدانند که گذشتگان ما چه فرهنگ و آداب و رسومی داشتند.

مدیر این مدرسه با بیان این‌که این مراسم تا قبل شیوع کرونا هرساله در مدرسه برگزار شده، گفت: ما هرسال قبل‌از شیوع کرونا این برنامه را در مدرسه با همکاری انجمن اولیا و مربیان و دانش‌آموزان داشتیم، متأسفانه در طول این دو سال موفق به برگزاری این برنامه نشده ایم و بنده این برنامه را در منزل شخصی خودم ضبط می‌کردم و آن را در فضای مجازی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دادم.

 وی ادامه داد: امسال سعی کردیم با توجه به امکانات مدرسه و با همکاری معلمان خانواده‌ها و دانش‌آموزان در حد محدودتری در مدرسه جهت نشر فرهنگ بومی و محلی مازندران مخصوصا سوادکوه، با حضور مسئولین شهرستانی برگزار کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز