خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی:

۵۰ میلیون نفر از شرکای اجتماعی زیر خط فقر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۲۳۷

رئیس فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۰ میلیون از شرکای اجتماعی زیر خط فقر هستند و گفت: بر اساس آمار، جمهوری اسلامی ایران در طول انقلاب در ضریب فقر ۲۰ درصد رشد داشته و در ردیف ۱۷۲ کشور دنیا قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی بابایی کارنامی بعدازظهر شنبه در آیین گرامیداشت ۲۹ آبان روز تصویب قانون کار این قانون را دفاع از صیانت کارگری دانست و گفت: البته اجرای قانون کار هزینه‌های فراوان دارد چراکه یکی از قطب‌های سه‌جانبه گرایی از رشد اقتصاد بالاتری برخوردار است.

وی نقش کارگران را در توسعه و پیشرفت جامعه مهم دانست و افزود: این قشر از جامعه در تحقق گام دوم انقلاب نیز می‌توانند نقش مهمی داشته باشند بطوریکه مقام معظم رهبری بارها از قشر کارگری دفاع و همه را ملزم به رعایت حقوق کارگران دانستند.

رئیس فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بیش از ۵۰ میلیون از شرکای اجتماعی زیرخط فقر هستند و گفت: بر اساس آمار، جمهوری اسلامی ایران در طول انقلاب در ضریب فقر ۲۰ درصد رشد داشته و در ردیف ۱۷۲ کشور دنیا قرارگرفته است.

بابایی کارنامی افزود: معتقدم بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی ناشی از نبودن قانون است، کما اینکه بسیاری از اقتصاددانان در ایران حرف‌های زیادی پیرامون مباحث کار مطرح می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه ۲۰۳ ماده و تبصره قانونی در کشور وجود دارد که شماری از آن هنوز در کشور اجرایی نشده است، ادامه داد: اجرای قانون کار هزینه‌های فراوانی دارد به دلیل اینکه اقتصاد دلالی مسلک همچنان وجود دارد تا مادامی‌که دست دلال‌ها در حوزه‌های مختلف به‌ویژه تولید در کار باشد، پای اجرای قانون می‌لنگد.

رئیس فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی به مافیای بزرگ در بخش خودروسازی که از بین قیمت تمام‌شده خوردو تا مصرف‌کننده ۵۰ هزار میلیارد تومان سالانه دلالی وجود دارد اشاره کرد و گفت: هیچ دولتی قدرت مقابله و توان مبارزه با این رانت را بزرگ ندارد.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی افزود: باید تعیین‌کننده قیمت خودرو کف بازار باشد تا هم به نفع کارگران و هم دفاع تولید باشد.

بابایی کارنامی قانون کار را قانون زیرساخت و قانون مادر برشمرد و گفت: از این منظر مورد تأیید است که این قانون می‌تواند موجب توسعه و عدالت اجتماعی شود.

بابایی کارنامی بیان کرد: آن چیزی که امروز مهم است اینکه که چه کسانی می‌توانند به این مملکت صادقانه خدمت کنند، تنها جاری کردن کلمه انقلابی بدون اینکه حتی یک‌بار هم جبهه و جنگ را ندیده باشند؛ کافی نیست انقلابی بودن یعنی خدمت صادقانه به مردم و مملکت، انقلابی واقعی کسانی هستند که با فقر سنگرها ساختند و با این اعتقاد از مملکت دفاع کردند.

وی یادآور شد که در دیدار با مقام معظم رهبری ایشان حاج قاسم سلیمانی را نماد انقلابی دانست و گفت: نماد انقلابی در کسانی نشات می‌گیرد که انقلاب را دوست داشته و برای صیانت از آن تلاش می‌کنند.

رئیس فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اگر قرار باشد بندهایی در قانون کار اصلاح شود صادقانه به شما اطلاع‌رسانی خواهم کرد تعامل با نمایندگان را بهترین راه برای اجرای این قانون دانست و افزود: البته غالب نمایندگان دلسوزند اما برخی‌ها دانش درست از کار ندارند همان‌طور که من دانش و اطلاعات کافی از برخی مباحث ندارم و لذا باید به یکدیگر کمک کنیم تا بهترین قانون، ساختار راهکار برای مردم ایران رقم بخورد.

بابایی کارنامی بابیان اینکه تا کارگر زنده باشد، توسعه زنده است و بنیاد و اساس کشور نیز به دست کارگران شریف جامعه است، ادامه داد: البته کسانی درصدد این هستند که کارگر را مستعمره خودشان کنند اما ما این اجازه را نمی‌دهیم.

وی انسجام و اتحاد نیروهای کارگری را در میتینگ‌های سیاسی مهم دانست و گفت که این اتحاد می‌تواند مسیر را به‌خوبی طی کند و دولت نیز برای هموار کردن این راه پای‌کار است.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعاً کسانی در کشور هستند که می‌خواهند مانع تولید را قانون کار بدانند؛ ماقطعا نخواهیم گذاشت. این نیز مستلزم همکاری و همت افراد زیادی است.

وی تأکید کرد که تازه زنده‌ام در کنار کارگران هستم و هرگز پشت کارگران را خالی نمی‌کنم چراکه معتقدم کارگر مبنای رشد و توسعه کشور است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز