خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل:

لامبدا، ویروسی واکسن گریز است/لامبدا سرایت پذیری بالاتری از ویروس های قبلی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۲۲۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:لامبدا ویروسی واکسن گریز است و تنها راه مقابله با این ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سید فرزاد جلالی با اعلام این خبر گفت: این سوش جدید کرونا چندی پیش در آمریکای جنوبی در پرو شناسایی شد و به کشورهایی همچون شیلی، آرژانتین و کلمبیا منتقل شد و الان در ۵۰ کشور جهان سرایت کرده است.

او افزود:سوش لامبدا سرایت پذیری بالاتر از ویروس های قبلی حتی دلتای را دارد 

جلالی گفت:متاسفانه واکسن گریز است، یعنی بسیاری از واکسن ها که برروی سوش های دیگر موثر است بر روی این ویروس جدید تاثیری ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود:با توجه به اینکه حدود ۵۰ کشور دنیا درگیر است و ترکیه را هم شامل می شود از سمت غرب ما تحت تاثیر این بیماری قرار خواهیم گرفت.

او اظهار کرد:این ویروس خیلی تفاوتی با سوش های قبلی ویروس کرونا ندارد منتهی علاوه بر علائم تب و خستگی، علائمی چون اسهال، گلودرد و از دست دادن حس چشایی و بویایی، زخم ها پوستی و تغییر رنگ پوست ها هم گاهی ممکنه دیده شود.

وی گفت:ماسک، فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمعات مهمترین راه پیشگیری از این ویروس جدید می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز