خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

فوت ناشی از حوادث کار چهار ماه امسال 12 درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۰۱۶

مدیرکل پزشکی قانونی استان اعلام کرد که مرگ ناشی از حوادث کار در 4 ماهه امسال 37 نفر است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دکتر علی عباسی گفت: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در 4 ماهه سال جاری به ترتیب شهرستان آمل با 5 و ساری، بابل و چالوس هرکدام با 4 مورد بیشترین و شهرهای بابلسر، میاندرود، رامسر و نور هرکدام با یک مورد فوتی،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

 وی افزود: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با 22 نفر و پس‌ازآن برخورد جسم سخت با 8 و برق‌گرفتگی با 6 مورد و سایر موارد با یک در رتبه بعدی قراردادند.

41 تا 50 سال بیشترین فوتی

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران به تفکیک سن متوفیان گفت: سنین 41 تا 50 سال با 8 مورد بیشترین فوتی و کمتر از 20 سال با 4 فوتی کمترین آمار را داشتند.

خردادماه بیشترین فوتی

وی افزود: بر اساس تفکیک ماه خرداد با 15، تیر با 8، فروردین و اردیبهشت هرکدام با 7 مورد آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

افزایش 13 درصدی مصدومان حوادث کار

عباسی از رجوع 305 (287 مرد و مابقی زن) نفر از مصدومان حوادث کار طی چهار ماه امسال به مراکز پزشکی قانونی استان خبر داد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز