خبرگزاری کار ایران

سومین همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار و پیشکسوتان صنعت لوازم خانگی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۵۳۵

بحران نیروی کار و کمبود نیروی انسانی روزبه‌روز درحال جدی‌تر شدن است. این مساله تا جایی رشد یافته که نگرانی مسئولان رده بالای نظام را نیز باعث شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که در همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار و پیشکسوتان صنعت لوازم خانگی حضور داشت، با اشاره به این که مهم که کمبود نیروی انسانی به ویژه نیروی متخصص به چالشی مهم برای واحدهای اقتصادی تبدیل و مانع راه‌اندازی خط‌ تولید جدید در کارخانه‌ها شده است، گفت:  اگر می‌گوییم بازده‌ای در صنعت باید بالابرود، ابتدا باید بازده‌ای منابع انسانی بالا برود.

علی آقامحمدی به ضرورت  توانمندسازی جوانان تاکید و اظهار داشت: برای جوانان کاری کنیم که راه جدید پیدا کنند و در یافتن ثروت توانمند شوند باید قابلیت‌ها را در آن‌ها تقویت کنیم.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام رهبری در همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت لوازم خانگی، گفت: هر چه رقابت پذیری در صنعت کشور بیشتر باشد و کار تولید بیشتر و عمیق‌تر صورت گیرد به طبع در قیمت تأثیر مثبت دارد و می‌تواند کاهشی نیزباشد.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر به این موضوع واقف باشیم که به طور متوسط فقط یک میلیارد ثانیه در زندگی وقت داریم و این تنها تمام دارایی ما است در وقت اسراف نمی‌کنیم و این دارایی را صرف کمک به دیگران می‌کنیم.

اقا محمدی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اگر در صنعتی نیروی انسانی رشد کند، آن صنعت قطعا رشد خواهد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در موضوع هسته‌ای نیز ما ثابت کردیم که می‌توانیم، ادامه داد: امروز در زمینه‌های نانو و صنایع مختلف نیز به سبب خواستن و توانستن به توانمندی رسیده‌ایم.

اقا محمدی با اشاره به این که  از امروز باید بگوییم با بحران نیروی انسانی روبرو هستیم تا بحران بیکاریدر صنعت، تصریح کرد: در مورد بحران نیروی انسانی باید این را در نظر بگیریم که این مشکل به یک‌باره به وجود نیامده و باید در مورد آن بررسی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز