خبرگزاری کار ایران

مقام موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی کار قزوین:

زنگ خطر کمبود نیروی انسانی در آستانه نواخته شدن قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۹۷۳

قائم مقام موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی کار قزوین گفت: در کنار عدم توجه به برخی مشاغل، سیر رشد جمعیت هم آسیب دیده و چند سال آینده زنگ خطر برای نیروی انسانیبه صدا درمی‌اید، البته درحال حاضر هم در صنعت با کمبود نیروی ماهر مواجه هستیم که با ادامه این روند در آموزش، خدمات و بخش نظامی هم با این مشکل روبه رو خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن اسدی در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه ویژه هفته مشاغل که پیش از ظهر امروز در دانشگاه کار برگزار شد، گفت: چند سالی است که ریل اصلی انتخاب رشته به خطا رفته و بیش از ۸۰ درصد به دنبال انتخاب رشته‌های خاص هستند که تحت تاثیر دلایل اجتماعی، فرهنگی و عملکرد ما قرار دارد.

قائم مقام موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی کار قزوین ادامه داد: جامعه مسیرش را اشتباه می‌رود زیرا برخی شغل‌ها سرکوب شده، به آن‌ها توجه نمی‌شود.

وی بیان کرد: تا خانواده شغل و مهارت را نبیند اعتماد نمی‌کند به رشته‌های تحصیلی اعتماد نمی‌کند و زمینه این کار باید در هفته مشاغل ایجاد شود و در این راستا برای چهارمین سال نمایشگاه مشاغل در دانشگاه کار برگزار می‌شود و حدود چهار  هزار دانش‌آموز از آن بازدید می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: امسال از حوزه صنعت هم چهار گروه در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند تا نیروی کار خود را پیدا کنند.

وی تاکید کرد: باید امیدآفرینی برای نسل جوان و هدایت نیروی انسانی اندکی که برایمان باقی مانده را مد داشته باشیم.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز