خبرگزاری کار ایران

با هدف ارتقا جایگاه فرهنگ و ادبیات بومی؛

دومین همایش فرهنگ وادبیات بومی در خرم آباد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۵۹۲

دومین همایش فرهنگ و ادبیات بومی با حضور دکتر قنواتی محقق ادب عامه و عضو دایره المعارف اسلامی در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، امروز عصر به کوشش گروه زبان وادبیات متوسطه دوم آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد، دومین همایش فرهنگ و ادبیات بومی با حضور دکتر قنوانی محقق ادب عامه و عضو دایره المعارف اسلامی در خرم آباد برگزار شد.

دکتر قنواتی در آغاز سخنرانی خود در این مراسم گفت: لرستان میراث دار فرهنگ، روح، اندیشه و زبان فردوسی است.

وی در ادامه افزود: اینگونه همایش ها که در رابطه با ادبیات بومی در لرستان برگزار می شوند نه تنها مقابل ادبیات ملی نیست بلکه تکمیل کننده آن است. هر چیزی که در ذهن و تصور دیگران در رابطه با فردوسی است می توان آن را در لرستان تکمیل کرد.       

وی تصریح کرد: متل های محلی هیچ یک بی دلیل و بی معنی آفریده نشده اند، در این متل ها یک سری از  کلمات چندین بار تکرار می شوند که امروزه نظام آموزشی به این نتیجه رسیده است تکرار یکی از ارکان مهم یادگیری است.

دکتر جعفری قنواتی در ادامه اضافه کردند: دو نکته در افسانه های عاشقانه ایرانی وجود دارد که موجب می شود بر افسانه های عاشقانه دیگر جاهای دنیا پیشی بگیرد؛ اول اینکه عشق پدیده ای فعالانه هر دو نفر است، و دوم اینکه پایان این عشق ازدواج و تشکیل خانواده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز