خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان مطرح کرد:

افزایش ۳۰ درصدی پرونده‌های به نتیجه رسیده در کمیسیون پزشکی قانونی

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۹۸۹

مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان از افزایش ۳۰ درصدی پرونده‌های به نتیجه رسیده در کمیسیون پزشکی قانونی استان لرستان خبر داد.

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، حمیدرضا نظیفی با اشاره به مقایسه آماری تعداد پرونده‌های به نتیجه رسیده در کمیسیون پزشکی طی ۶ ماهه نخست امسال و سال قبل، افزود: در مقایسه آماری کل کمیسیون‌های برگزار شده و گواهی‌های صادر شده مربوط به پرونده‌های کمیسیون پزشکی طی مدت زمان یاد شده شاهد رشد ۳۰ درصدی پرونده‌های به نتیجه رسیده هستیم.

وی افزود: تعداد کمیسیون‌های برگزار شده در ۶ ماهه نخست سالجاری ۱۵۸ پرونده بوده که پس از بررسی ۱۵۰ مورد رای قطعی و نهایی صادر و به مراجع قضایی اعلام شده است.

 حمیدرضا نظیفی اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال قبل نیز ۱۲۵ مورد پرونده به کمیسیون پزشکی ارجاع شده که تعداد ۱۲۲ مورد پرونده رای نهایی و قطعی صادر شده است.

وی تاکید کرد: پرونده‌های جدید وارد شده به این مرکز نیز در حال بررسی می‌باشد و به زودی گواهی و جواب قطعی آن‌ها صادر می‌شود.

حمید رضا نظیفی ضمن اشاره به عدم آگاهی کافی مراجعین نسبت به قوانین و منابع علمی پزشکی و تفسیر شخصی از قوانین و اطلاعات پراکنده پزشکی آن‌ها در خصوص درخواست تشکیل کمیسیون تاکید کرد: اکثر افرادِ متقاضی تشکیل کمیسیون، در این خصوص دارای اطلاعات کافی نمی‌باشند که با اخذ مشاوره یا درخواست معاینه مجدد (و نه لزوما تشکیل کمیسیون) به اعتراض ایشان رسیدگی می‌شود.

وی افزود: با عنایت به اینکه، آراء صادره در کمیسیون پزشکی از سوی کار‌شناسان و متخصصین مدعو به جلسات کمیسیون، بر اساس مستندات ارائه شده در پرونده و تطبیق با قوانین و موازین علمی و جاری کشور و کتب مرجع صادر می‌شود، تغییر محسوسی در نظریه‌های مشهود نمی‌باشد و در مواردی هم که تغییر پیدا نموده وجود مستندات جدید از قبیل کلیشه‌های رادیوگرافی، مشاوره تخصصی و پرونده بالینی در تغییر نتیجه و اثبات ادعا موثر بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان افزود: به افرادی که معترض به نظر ارائه شده در گواهی‌های صادره هستند توصیه می‌شود قبل از تقاضای تشکیل کمیسیون، نسبت به مراجعه و اخذ مشاوره‌های لازم از کار‌شناسان مربوطهٔ این اداره کل اقدام نمایند تا از صرف هزینه اضافی و اتلاف وقت مراجعین جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز